Oamenii de ştiinţă au reuşit să modifice porcii la nivel genetic pentru recoltarea de organe pentru transplant

Data publicării: 15-08-2017

O echipă ştiinţifică internaţională a reuşit să modifice genetic porcii pentru ca organele lor să fie compatibile cu transplanturi la om, potrivit unui articol publicat joi în revista americană Science, relatează AFP.

Acest progres ar putea revoluţiona grefarea de organe (inimă, ficat sau plămâni), permiţând prelevarea lor de la porci, în loc de donatorii umani care sunt foarte puţini.

Până în prezent, aceste transplanturi de la porci prezentau riscul transmiterii unui virus care-i putea infecta pe oameni.

Potrivit Science, echipa condusă de doi geneticieni de la universitatea Harvard, George Lurch şi Luhan Yang, a folosit metoda clonării pentru a anihila genele responsabile pentru apariţia acestui virus în ADN-ul porcin înainte de a dezvolta embrionii.

Societatea privată eGenesis, fondată de cei doi oameni de ştiinţă, a reuşit să obţină naşterea a 37 de porci ale căror organe vor fi adecvate pentru xenotransplant, o grefă cu un organ provenind de la un animal.

Penuria de organe umane este atât de mare, încât 22 de persoane mor în fiecare zi în SUA în aşteptarea unui organ vital, "în timp ce organele de porc pot atinge o mărime ideală pentru oameni", scrie Science.

Porcii sunt deja folosiţi pentru xenotransplanturi ale valvelor cardiace sau de pancreas. Acest nou progres ar urma să permită transplantarea unor organe mai mari de la porci, dar care vor prezenta şi un risc mai mare transmitere a virusului, notează
Sursa: Agerpres, 15-08-2017, Vizualizari 179
 Agentia Nationala de Presa Agerpres Stirile medicale sunt furnizate de Agentia Nationala de Presa "Agerpres", partenerul nostru pe sectiunea de Noutati si Stiri medicale.