Pelicula protectoare pentru piele din ADN ce absoarbe radiațiile UV – viitorul protecției solare?

Odată cu venirea verii, suntem asaltați de oferte și noi produse  de protecție solară. În viitor, am putea avea și alte opțiuni de a ne proteja de efectele negative ale soarelui. Cercetătorii din cadrul Universității de Stat din New York au dezvoltat o peliculă din ADN ce absoarbe radiațiile ultraviolete mai eficient.

Radiațiile UV sunt emise de soare și sunt cauza bronzării pielii. Sunt, de asemenea, dăunătoare pentru piele, crescând riscul de cancer de piele. Confom CDC, radiațiile UV pot începe să afecteze țesutul în doar 15 minute de la expunere, dacă nu se asigură protecția adecvată a pielii sau a ochilor. Radiațiile UV afectează ADN-ul, ceea ce poate duce la cancer și îmbătrânirea prematură a pielii cu riduri și pete pigmentare.

Pelicula ADN este creată prin uscarea și extragere ADN-ului dintr-o soluție apoasă, după uscare formându-se o rețea de cristale vizibilă la microscop. Acest strat este subțire și transparent.

Când este expusă la radiații UV, pelicula prezintă capacitate ridicată de absorbție, ce crește odată cu creșterea duratei de expunere. Mai precis, cu cât stratul ADN a fost iradiat mai mult, cu atât a devenit mai absorbabil. Filmul este și higroscopic, adică absoarbe și reține umezeala, permițându-i pielii să rămână hidratată.

Urmează cercetări amănunțite în privința acestei tehnologii, și găsirea unei metode de încorporare și aplicare a peliculei.

Rezultatele cercetării au fost publicate în jurnalul Scintific Reports.

Sursa: Medical News Today