Revista Romana de Psihanaliza, lansata la Institutul Cultural Roman
Data publicării: 19-09-2008
Un nou inceput, in prelungirea unor initiative publicistice datand din perioada interbelica, continuate dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, publicatia, de nivel academic, se adreseaza, potrivit directorului revistei, Vasile Dem. Zamfirescu, unui public specializat, format, in Romania, din 50 de specialisti, dar si mediilor internationale de gen, fiind redactata, in limbile franceza si engleza.
In paginile publicatiei semneaza nume prestigioase, precum Jacques Andre, Bernard Golse, Fausto Petrella, Nadia Bujor, Brandusa Orasanu, Vera Sandor. Articolele sunt grupate in rubrici cu o larga acoperire - Psihanaliza clinica, Psihanaliza teoretica, Istoria psihanalizei, Cercetari, Psihanaliza aplicata, Carte psihanalitica.
"Speram ca revista sa faca posibil un dialog cu marile teme din zona europeana", a apreciat, la eveniment, Mircea Mihaies, vicepresedinte al Institutului Cultural Roman, in timp ce Alfred Dumitrescu, presedintele Societatii Romane de Psihanaliza, a afirmat ca revista doreste "crearea de punti intre lumea psihanalizei si mediile culturale romanesti".
Brandusa Orasanu, membru in comitetul stiintific al revistei, a anuntat ca urmatorul numar va include mai multe articole semnate de specialisti romani, iar cel de-al treilea va reuni comunicarile participantilor la Colocviul International de Psihanaliza, care se va desfasura la Bucuresti, in perioada 30 octombrie-1 noiembrie 2008, sub inaltul patronaj al presedintelui Romaniei.
Aceasta si-a exprimat speranta ca, in functie de fondurile existente, "la un moment dat, publicatia sa devina bilingva, in sensul ca o parte dintre articole sa fie traduse si in limba romana".
Apreciind acest prim-numar ca unul "extrem de substantial si interesant", criticul literar si jurnalistul Simona Sora a atras atentia ca, pentru a gasi audienta pe care si-o doreste in lumea culturala romaneasca si in "mediile instruite" din tara noastra, revista trebuie sa incerce o deschidere catre acest public, prin ceea ce aceasta a numit "degajarea limbajului de jargonul de specialitate".
"Eu nu spun sa deveniti o revista de popularizare, dar, este, cred, nevoie de o deschidere si spre publicul interesat, care nu stapaneste neaparat un jargon stiintific si care este interesat de acest domeniu, asa cum, in perioada interbelica s-au realizat unele incercari in acest sens", a spus Simona Sora.
Sursa: Agerpres,
19-09-2008, Vizualizari 685