Siguranța la patinoar

Siguranța la patinoar
Patinajul poate fi un mod bun de a fi activi în sezonul rece, pentru toată familia. La fel ca celelalte sporturi de iarnă, și acesta poate cauza leziuni, fracturi, entorse etc. Majoritatea acestor probleme ar putea fi prevenite dacă participanții se pregătesc corespunzător, își adaptează activitatea efectuată la condiția fizică și respectă o serie de reguli de siguranță.

Patinajul îmbunătățește echilibrul și coordonarea, ajută la arderea caloriilor, între 240-780 kcal./oră, în funcție de intensitate și întărește musculatura.

Prima măsură de siguranță este reprezentată de purtarea unor patine care să se potrivească pe forma piciorului, să fie confortabile și să ofere un unghi de suport adecvat pentru a preveni căderile.

Academia Americană de Chirurgie Ortopedică recomandă o serie de măsuri de siguranță pentru a preveni accidentările la patinoar:
  • Asigurați-vă la începutul fiecărei sesiuni de patinaj că lamele patinelor sunt ascuține corespunzător.
  • Verificați patinele dacă sunt într-o stare bună de funcționare. Alegeți exact mărimea dumneavoastră, nu mai mari sau mai mici. Legați bine patinele și strâns, asigurându-vă că sunt fixate corespunzător de gleznă, pentru a conferi suport maxim. Legătura trebuie să fie fermă, dar nu prea strânsă.
  • Patinați doar în locurile special amenajate și sigure.
  • Încălziți-vă musculatura înainte de a patina, pentru a preveni leziunile la nivelul tendoanelor, ligamentelor etc. sau febra musculară.
  • Învățați pașii de bază pentru patinaj. Înainte de a vă aventura în mișcări ample, asigurați-vă că știți să vă opriți și să cădeți într-un mod sigur, pentru a preveni leziunile. Puteți lua lecții de la instructori calificați.
  • Îmbrăcați-vă corespunzător și opriți-vă dacă vă este frig sau sunteți obosit. Hainele trebuie să fie confortabile și călduroase în același timp, să confere libertate de mișcare. Sunt recomandate cotierele și genunchierele, mai ales la copii, pentru a preveni leziunile din timpul căderii. Evitați pălăriile, eșarfele voluminoase și lăsate libere, paltoanele lungi sau hainele largi. În cazul copiilor și nu numai, sunt recomandate căștile de protecție pentru a preveni leziunile la cap, după cum recomandă Academia Americană de Pediatrie, deoarece aceștia nu au de multe ori impulsul de a se sprijini în mâini atunci când cad, mai ales copiii mai mici de 6 ani.
  • Purtați mănuși pentru căldură și pentru a conferi protecție în cazul unei căzături.
  • Acomodați-vă cu patinele călcând pe podea solidă înainte de a merge pe gheață, apoi țineți-vă de bară, făcând pași mici până la acomodare. Mențineți picioarele apropiate, dar ușor îndreptate spre exterior pentru echilibru, întindeți brațele și avansați ușor menținându-vă echilibrul. Îndoiți ușor genunchii și faceți pași mici cu câte un picior alternativ, patinând.
  • Urmați cursul celorlalți patinatori, pentru a preveni coliziunile.
  • Nu consumați alimente sau băuturi în timp ce patinați.
  • Căderile sunt de cele mai multe ori inevitabile, însă este esențial să știm să cădem corect, pentru a preveni loviturile, mai ales la cap. Când simțiți că urmează să cădeți, trebuie să vă dezvoltați reflexul de  a vă duce bărbia aproape de piept și de a încerca să amortizați căderea cu brațele (Atenție! Nu palmele, deoarece așa pot apărea fracturile la încheietura mâinii.) Dacă sunteți jos pe gheață, aduceți mâinile și degetele pe lângă corp pentru a preveni să fiți loviți de alți patinatori.
  • Copiii nu trebuie lăsați singuri pe gheață, fără supravegherea unui adult.

Data actualizare: 07-02-2017 | creare: 07-02-2017 | Vizite: 1402
Bibliografie
(1) For ice skating, sharpen up on safety, link: https://medicalxpress.com/news/2017-01-ice-skating-sharpen-safety.html
(2) Winter sports injury prevention, link: http://orthoinfo.aaos.org/topic.cfm?topic=A00062
(3) Tips for new skaters, link: http://www.chelmsford.gov.uk/learn-skate-safetly-helpful-tips-new-ice-skaters
(4) Ice skating safety for children, link: http://www.lambertchildsafety.org/ice-skating-safety-children/
(5) Ice-skating safety, link: http://safekidswi.org/docs/SKSEWIfactskating1009.pdf

Forumul Sport, fitness:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
  mai multe discuții din Sport, fitness
Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația
Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK