Suntem programați să fim atrași de un stil de viață activ din timpul vieții intrauterine?

Suntem programați să fim atrași de un stil de viață activ din timpul vieții intrauterine?
Oricine poate observa că unele persoane au o afinitate pentru exerciții fizice și sport, în timp ce altele nu. Un nou studiu pe cobai sugerează că viața intrauterină ne afectează înclinația spre activitate fizică. Cobaii care au efectuat exerciții fizice pe durata sarcinii au dat naștere unor pui care au fost mai activi fizic ulterior.

Studiul a fost publicat în THE FASEB Journal.

Conform studiilor observaționale anterioare, femeile însărcinate care erau active fizic pe durata sarcinii  au dat naștere unor copii care au fost mai atrași de sport, legătura putând fi pusă astfel pe baza influenței mamei. În plus, mamele ar putea transmite o predispoziție genetică spre un stil de viață activ către copil.

Pentru studiu au fost utilizate femele (cobai) care prezentau o afinitate spre activitatea fizică și au fost separate în două grupuri. În timp ce unui grup i s-a permis accesul la roata de alergare înainte și în timpul sarcinii, celălalt grup nu a avut acces.

Cobaii care au avut acces la roată au alergat  în medie 10 km pe noapte. În timpul sarcinii au alergat sau au mers mai puțin, ajungând la 3 km pe noapte în al treilea trimestru.

Rezultatele au arătat că acei cobai ai căror mame au fost active din punct de vedere fizic în timpul sarcinii au fost la rândul lor cu 50% mai activi comparativ cu cei ai căror mame nu s-au antrenat. Abilitățile s-au menținut și la vârsta adultă.

Deși se menționează că atracția pentru activitate fizică este dată de predispozițșia genetică, studiul actual arată că și mediul poate juca un rol important.

Congresul American de Obstetrică-Ginecologie recomandă femeilor însărcinate care nu prezintă complicații să fie active cel puțin 30 minute pe zi pentru a preveni apariția diabetului gestațional, a durerilor de spate, pentru creșterea energiei, îmbunătățirea stării de bine și a somnului. Sunt o serie de sporturi considerate sigure și benefice pe durata sarcinii, și anume: mersul pe jos, înotul, mersul pe bicicletă, exercițiile de aerobic și chiar alergarea ușoară.

Sursa: Medical News Today

Data actualizare: 04-04-2016 | creare: 04-04-2016 | Vizite: 482
Bibliografie
Are we programmed to like or not like exercise before we are born?, link: http://www.medicalnewstoday.com/articles/308575.php
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • 10 activități simple care te ajută să arzi 150 de calorii
  • Meditația și antrenamentele aerobice ar putea combate simptomele depresiei
  • 1 minut de antrenament intens ar putea avea beneficii similare cu 45 de minute de efort fizic moderat
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK