Top 10 aplicatii pentru sanatatea mentala

Top 10 aplicații pentru sănătatea mentală

Top 10 aplicații pentru sănătatea mentală
Incidența și prevalența bolilor psihice în țara noastră sunt în continuă creștere, România aflându-se pe locul 3 în Europa din acest punct de vedere. Statisticile arată că un român din 10 suferă de depresie.

Mai nou, sunt disponibile diverse aplicații mobile care ajută persoanele cu tulburări mentale să își gestioneze starea și să își îmbunătățească și condiția mentală.

Astfel de aplicații se axează pe protejarea și îmbunătățirea sănătății mentale prin tehnici ca meditația, hipnoza, terapia cognitiv comportamentală și asigurarea unei rețele de suport.

Iată o listă cu principalele 10 aplicații care pot îmbunătăți starea de bine și care pot fi benefice pentru sănătatea mentală:

1. Calm

Este dezvoltată pentru reducerea anxietății, îmbunătățirea somnului și crește nivelul de fericire, conform dezvoltatorilor. Vizează patru arii cheie ca meditația, respirația, somnul și relaxarea. Oferă o serie de exerciții de meditație pentru reducerea stresului, programe de respirație, muzică și sunete din natură pentru relaxarea minții și a corpului și îmbunătățirea somnului.

Este gratuită atât pentru Android, cât și pentru iOS.

2. Headspace

Se bazează pe meditație și tehnici mindfulness pentru a te ajuta să ai o zi cât mai bună. Dispune de unelte pentru a te ajuta să fii mai fericit și mai sănătos, fizic și mental. Îmbunătățește relaționarea, aduce calmul, te ajută să îți organizezi mintea, reduce stresul, prin sesiuni de meditație și exerciții mindfulness. De asemenea, îmbunătățește capacitatea de atenție și concentrare, și vizează și creșterea compasiunii.

Este gratuită pentru Android și iOS.

3. Moodnotes

Este ca un jurnal zilnic personal și jurnal al stării și dispoziției. Pe baza unor algoritmi speciali, poata identifica anumite sentimente și îmbunătățește capacitatea de gândire și raționament prin implementarea tehnicilor de terapie cognitiv comportamentală și psihologie pozitivă. Înregistrează starea utilizatorului, crește conștiința de sine, recunoasște capcanele gândirii și te ajută să regândești anumite situații.

Este disponibilă doar pentru iPhone, contra cost.

4. Moodpath

Aplicația solicită răspunsul la o serie de întrebări zilnice pentru a estima starea de bine și pentru depistarea simptomelor depresiei. Are capacitatea de a analiza nivelul de conștiență a gândurilor, emoțiilor și sentimentelor. Dispune de peste 150 filmulețe și exerciții psihologice pentru a te ajuta să îți analizezi și înțelegi starea mentală.

Este gratuită pentru Android și iOS.

5. Pacifica

Este o aplicație destinată reducerii anxietății și stresului, oferind și suportul unui grup cu probleme similare. Ajută la ruperea unor cercuri vicioase de gânduri nocive, sentimente, comportamente prin metode ca terapia cognitiv comportamentală, meditație mindfulness, înregistarea stării, relaxare.

Este gratuittă atât pentru Android, cât și iOS.

6. SuperBetter

Este asemenea unui joc, axat pe creșterea rezilienței mentale și a capacității de a rămâne puternic ancorat în realitate, optimist, motivat. Promite îmbunătățirea stării, reducerea simptomelor anxioase și depresiei, creșterea încrederii în sine. Ajută la adoptarea unor noi obiceiuri sănătoase, îmbunătățirea unor abilități, întărirea unor relații, îndeplinirea unor obiective.

Este gratuită pentru iOS și Android.

7. Cups

Asigură terapie online și suport emoțional pentru persoanele cu depresie și anxietate. Sunt pete 160.000 ascultători antrenați și psihologi disponibili pentru a discuta anonim cu tine 24/7. Aplicația are beneficiul că oferă posibilitatea de destăinuire, fără teama de a fi judecat. Ascultătorul poate fi căutat și ales pe baza experienței și specializării, ca bullying, atacuri de panică, tulburări alimentare, relații etc.

Aplicația poate fi descărcat gratuit pentru Android și iOS, dar ulterior unele servicii sunt contra cost.

8. Anxiety Relief Hypnosis

Este o aplicație pentru îmbunătățirea relaxării și reducerea anxietății, în doar 1-3 săptămâni de utilizare. Se axează pe ideea că hipnoza ar putea induce relaxarea, reducând anxietatea. Dispune de sesiuni audio citite de un psiholog specializat în hipnoză cu muzică relaxantă și sunete din natură pe fundal pentru a induce relaxarea.

Aplicația este gratuită pentru Android și iPhone.

9. Happify

Este o aplicație pentru reducerea gândurilor negative, a stresului și creșterea rezilienței psihice. Persoanele stresate, anxioase, triste pot fi astfel ajutate să recâștige controlul și starea de bine. Dispune de tehnici și intervenții din terapia cognitiv comportamentală, psihologie pozitivă, mindfulness pentru construirea de noi obiceiuri sănătoase. Pune la dispoziție și activități și jocuri pentru creșterea satisfacției vieții și pentru reducerea negativismului.

Este gratutiă pentru Android și iOS.

10. Talkspace

Este o aplicație de consiliere și terapie care conectează utilizatori cu probleme similare, fiind o metodă convenabilă, ieftină și confidențială de a discuta și reduce anxietatea, stresul, depresia, conflictele relaționale, bolile cronice. Pune la dispoziție peste 1000 psihologi, specializați în anxietate, fobii, depresie, violență domestică, stres post-traumatic etc.

Este o aplicație ce poate fi descărcată gratuit, dar ulterior anumite servicii sunt contra cost.

Sursa: Medical NewsToday

Data actualizare: 18-01-2018 | creare: 18-01-2018 | Vizite: 813
Bibliografie
The top 10 mental health apps, link: https://www.medicalnewstoday.com/articles/320557.php
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Aplicația de mobil care identifică simptomele bolii Parkinson
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK