Tulcea: Lipsa de transparenţă din Spitalul Judeţean, cauzată de personalul insuficient, susţine managerul unităţii sanitare

Data publicării: 10-02-2018

Pacienţii Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) din Tulcea primesc chestionare de satisfacţie, însă declaraţiile completate de bolnavi nu sunt transmise Ministerului Sănătăţii, din cauza personalului insuficient, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, managerul SJU, Tudor Năstăsescu.

El a răspuns astfel reacţiilor apărute în urma publicării raportului 'Cât de mulţumiţi au fost pacienţii români de spitalele publice în anul 2017' întocmit de organizaţia Observatorul Român de Sănătate (ORS) în care SJU Tulcea apare pe locul al cincilea în 'Top Spitale: Ruşine', din cauză că nu a avut niciun chestionar completat de pacienţi.

"La noi, există asemenea chestionare. Ele se dau pe fiecare secţie, dar este drept că nu sunt transmise Ministerului Sănătăţii. Ca medici, suntem extrem de puţini şi nu ştiu dacă mai avem timp să ne ocupăm şi de această problemă", a menţionat managerul SJU.

Tudor Năstăsescu a mai spus că toate chestionarele de satisfacţie ale pacienţilor sunt centralizate la nivelul SJU şi că anul trecut unitatea nu a înregistrat reclamaţii din partea pacienţilor 'într-un număr mare'.

"Suntem 80 de oameni care ţinem un spital şi trebuie să prioritizăm toate situaţiile care apar. În altă parte, sunt de două sau trei ori mai mulţi care fac munca asta. Avem o încărcătură foarte mare, iar lucrul ăsta ne-a scăpat din vedere", a afirmat managerul Năstăsescu.

Alte unităţi spitaliceşti care, potrivit ORS, nu au avut anul trecut niciun chestionar de satisfacţie completat de pacienţi sunt din Craiova, Buzău, Târgu-Jiu, Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Roman.

La polul opus, în 'Top Spitale: Transparenţă' se află spitale din Bucureşti, Cluj-Napoca şi Iaşi, membrii ORS prezentând totodată clasamente cu unităţile sanitare cu cele mai bune rezultate în ceea ce priveşte serviciile medicale şi curăţenia.

Clasamentele au la bază 122.423 de chestionare completate anul trecut de pacienţii români în perioada decembrie 2016-ianuarie 2018.

"Doar 64 de spitale au avut un număr suficient de chestionare completate pentru a obţine rezultate relevante statistic şi au fost incluse în topurile pozitive din acest raport. 277 spitale nu au avut suficiente chestionare completate. Din cauza netransparenţei şi lipsei de implicare a managerilor, este imposibilă măsurarea statistic relevantă a satisfacţiei pacienţilor din aceste spitale", se arată în raportul ORS.

Cei 122.423 de români care au completat chestionarele de satisfacţie reprezintă aproximativ 3% din totalul pacienţilor externaţi în perioada analizată, potrivit ORS.
Sursa: Agerpres, 10-02-2018, Vizualizari 197
 Agentia Nationala de Presa Agerpres Stirile medicale sunt furnizate de Agentia Nationala de Presa "Agerpres", partenerul nostru pe sectiunea de Noutati si Stiri medicale.