Un model matematic poate determina cantitatea de bisfenol A care ajunge la făt în urma expunerii materne

Femeile însărcinate, ulterior nou-născuții și copiii sunt categoriile cele mai vulnerabile în urma expunerii la bisfenol A. Numeroase studii au demonstrat că atunci când organismul matern intră în contact cu bisfenolul, compusul chimic poate ajunge la făt prin intermediul placentei.

Printre efectele asociate expunerii la bisfenol A în perioada adultă se numără tulburările de fertilitate, de dezvoltare cerebrală și modificări de comportament.

Află mai multe informații despre bisfenol A din articol.

Cercetătorii din cadrul Centrului Tecnatox (Centre for Environmental, Food and Toxicological Technology) au creat un model matematic cu ajutorul căruia se poate aprecia cantitatea de bisfenol A care ajunge la făt în urma expunerii materne. La experiment au luat parte 100 de femei însărcinate.

Investigatorii au încercat să determine modul în care bisfenol A se comportă în organism de la contact (prin ingestie, inhalare sau prin piele) până când este eliminat, respectiv care sunt consecințele asupra sănătății copilului de-a lungul vieții.

Pentru a determina cu exactitate cum reacționează bisfenolul odată ajuns în organism trebuie luate în calcul numeroase variabile (mărime, vârstă, tipul de respirație, dacă sunt sau nu administrate anumite medicamente etc.). Astfel cercetătorii au dezvoltat un model farmacokinetic denumit P-PBPK personalizat pentru fiecare participant.

Toate informațiile sunt colectate în timp real, ceea ce a condus la identificarea perioadei în care fătul este cel mai expus la bisfenolul A, în acest caz în luna a șasea de gestație.

Având în vedere că bisfenolul A poate influența anumiți biomarkeri și astfel poate influența predispoziție pentru anumite boli, cercetătorii doresc pe viitor să creeze un model prin care să determine probabilitatea pacienților de a dezvolta tulburări metabolice, reproductive, contiții imunologice sau boli neurodegenerative, Parkinson și lzheimer inclusiv.

Descoperirile ar putea în viitor să contribuie la formularea recomandărilor personalizate cu privire la modificarea obiceiurilor și a dietei astfel încât să se reducă expunerea la bisfenol și implicit impactul asupra organismului al acestui compus chimic.

Sursa: EurekAlert!

Data actualizare: 07-03-2018 | creare: 07-03-2018 | Vizite: 81
A model determines the quantity of bisphenol A that reaches the fetus through the mother, link: https://www.eurekalert.org/pub_releases/2018-03/uriv-amd030118.php

• Expunerea prenatală la pregabalină legată de riscul apariției malformațiilor congenitale
  • Expunerea copiilor la bisfenol A și alte substanțe toxice le-ar putea afecta smalțul dinților
  • Exercițiul fizic în cursul sarcinii – benefic pentru mamă și bebeluș
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația