Abundența imaginilor îi poate împiedica pe copii să invețe de noi cuvinte

©

Autor:

Abundența imaginilor îi poate împiedica pe copii să invețe de noi cuvinte
Cărțile pentru copii sunt tot mai colorate și pline de imagini, căutând să fie cât mai atrăgătoare, însă un studiu condus de psihologii de la Universitatea din Sussex arată că prezența a mai mult de o imagine pe pagină scade randamentul învățării de noi cuvinte la preșcolari.

„Din fericire, copiilor le place să asculte povești, iar adulților le face plăcere să le citească celor mici. Însă copiii care nu știu să citească nu știu unde să privească pe carte, pentru că nu urmăresc textul, ceea ce are un impact dramatic asupra eficienței cu care învață cuvinte noi din povești”, este de părere doctoranda Zoe Flack, co-autoarea studiului.

În cadrul experimentului, autorii au citit copiilor de trei ani fie din cărți cu o singură ilustrație pe pagină (aflată pe pagina din dreapta, pagina din stânga fiind albă), fie din cărți cu două ilustrații (pe ambele pagini). Imaginea ilustra un nou obiect pe care copilul trebuia să îl învețe, alături de poveste.

Potrivit rezultatelor experimentelor, copiii cărora li s-au citit povești cu doar o singură ilustrație au învățat de două ori mai multe cuvinte decât copiii cărora li s-au citit povești cu două sau mai multe ilustrații.

Într-un experiment ulterior, autorii au adăugat un simplu gest cu mâna, ce ghida copilul unde să privească înainte să i se citească pagina. S-a descoperit că acest gest a fost eficient în a-i ajuta pe copii să învețe mai multe cuvinte atunci când li s-au citit cărți cu două ilustrații pe pagină. Cu alte cuvinte, ghidarea atenției copilului spre ilustrația corectă a fost de ajutor pentru îmbogățirea vocabularului.

Rezultatele studiului se pliază bine pe teoria încărcăturii cognitive, care sugerează că rata învățării este afectată de complexitatea sarcinii. În acest caz, am ajutat copiii să învețe noi cuvinte oferindu-le câte o „bucățică” de informație, sau ghidându-i spre informația corectă”, a adăugat Zoe Flack.

Sursa: MedicalXpress

Data actualizare: 15-02-2020 | creare: 03-07-2017 | Vizite: 1073
Bibliografie
Picture overload hinders children's word learning from storybooks, link: https://medicalxpress.com/news/2017-06-picture-overload-hinders-children-word.html
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Preșcolarii care stăpânesc limbajul matematic au aptitudini mai bune la școală
  • Nu este un lucru rău să-l lași pe copil să piardă la jocuri
  • Copiii sunt mai predispuși să mărturisească dacă anticipează o reacție pozitivă din partea părintelui
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum