Adulții ar putea învăța o limbă străină sau să cânte la un instrument muzical la fel de ușor ca în copilărie

©

Autor:

Adulții ar putea învăța o limbă străină sau să cânte la un instrument muzical la fel de ușor ca în copilărie
Comparativ cu adulții, copiii învață mult mai repede o limbă străină sau să cânte la un instrument muzical. Pe măsură ce înaintăm în vârstă însă, neuroplasticitatea zonei corticale auditive se diminuează și stăm mai prost la învățarea auditivă, însă oamenii de știință au identificat agentul chimic din creier care intervine în acest proces. Manipularea acestei substanțe ar putea extinde perioada optimă de învățare a sunetelor, cu impact în achizițiile de limbaj și muzică.

Studiul desfășurat la St. Jude Children’s Research Hospital, Memphis a fost publicat în revista Science.

Reducând nivelul de adenozină sau blocând receptorul A1 din talamusul auditiv la șoareci, cercetătorii au observat la șoarecii adulți aptitudini îmbunătățite de învățare auditivă. În această zonă a creierului sunt „colectate” sunetele, înainte de a fi trimise în cortexul auditiv pentru procesare. Autorii au descoperit că un compus experimental - numit „FR194921” - blochează receptorul A1, inhibând efectul adenozinei.

„Perturbarea semnalelor adenozinei în talamusul auditiv a dus la extinderea ferestrei de învățare auditivă mult în perioada maturității la șoareci. Aceste rezultate sunt promițătoare în vederea dezvoltării unei strategii de extindere a aceleiași ferestre la oameni. Eventuale medicamente care să blocheze activitatea adenozinei ar putea restaura neuroplasticitatea în regiuni esențiale ale creierului”, a declarat autorul studiului, Stanislav Zakharenko de la departamentul de dezvoltare neurobiologică a spitalului St. Jude.

În unul dintre experimente, șoarecii au arătat o îmbunătățire a abilității de a distinge între tonuri la frecvențe ușor diferite. În altul, șoarecii și-au amintit după câteva luni tonurile la care fuseseră antrenați să răspundă. Autorii au concluzionat că perturbarea semnalelor adenozinei în talamus a dus la rejuvenarea plasticității în cortexul auditiv și la îmbunătățirea percepției auditive.

Sursa: IFLScience

Data actualizare: 14-03-2019 | creare: 04-07-2017 | Vizite: 1175
Bibliografie
Scientists Identify Brain Chemical That Could Extend “Childlike” Learning For Language And Music, link: https://www.iflscience.com/brain/scientists-identify-brain-chemical-that-could-extend-childlike-learning-for-language-and-music/
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Metoda de învățare ce protejează memoria de efectele stresului
  • Metoda Feynman – 3 pași pentru a aprofunda un subiect nou
  • Vrei să treci cu brio de un examen? Știința spune să povestești unui prieten ce ai învățat
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum