ROmedic Firme medicale Produse ingrijire corporala si infrumusetare

Descoperirea ALAPTIDEI

Autor: RNDr. Václav Plaisner

DESCOPERIREA ALAPTIDEI

Apariția ALAPTIDEI este o poveste interesantă care pare mai degrabă un subiect de roman cu detectivi, care spre deosebire de cele imaginare, aceasta s-a întâmplat cu adevărat.

Este o poveste despre modul în care a văzut lumina zilei Alaptida și ce înseamnă acesta pentru noi. Dacă trebuie să vorbesc despre acest subiect, trebuie să ne întoarcem în timp,

aproximativ în jurul anilor 80., atunci când s-au întâmplat toate acestea.

În acea perioadă am lucrat sau mai bine spus – am fost ales să lucrez în cadrul Institutului de Cercetare pentru Farmacie și Biochemie (VUFB), care, din păcate, acum nu mai există,

acesta fiind un institut cu reputație, nu numai națională, dar și internațională. Specialitatea mea era cultura țesuturilor iar institutul m-a ales pentru că, au știut că eram printre puținii specialiști – și pot să afirm cu toată modestia - care cunoșteau cu adevărat ceea ce înseamnă cultura țesuturilor.

Trebuie să fim conștienți de faptul, că celulele izolate, odată eliberate de toate barierele de protecție pe care macroorganismul le oferă, sunt incredibil de delicate.

Aceasta este însă un lucru este bun, deoarece se pot astfel detecta cu ușurință orice modificare ale acestora. Desigur, aceasta impune să le păstrăm în stare vie, ceea nu este deloc un lucru simplu.

La acel moment erau doar câteva persoane capabile să realizeze acest lucru, și pot spune, cu toată modestia, că am fost considerat cel mai bun.

Sarcina mea a fost de fapt să înființez un laborator pentru cultura celulelor în care să testăm pe celule umane dacă anumite substanțețe, în cazul nostru ALAPTIDA, sunt sau nu sunt toxice, în primul rând, dacă nu sunt cancerigene.

Pentru că dacă, o substanță poate avea asemenea efecte, era nevoie să se verifice potențialul efect cancerigen al acesteia. Și am dezvoltat astfel o metodă prin care, ceea ce se testa pe animale timp de un an, eu am reușit să am rezultatele doar într-o săptămână. Și le obțineam cu exactitate pentru că, lucram cu celule umane, prin urmare, diferențele între specii, care sunt imense, au fost eliminate.

În plus, în acea perioadă, în acel institut lucra un biochimist genial, Ing. Evzen Kasafirek, care a constatat atunci - a fost descoperirea lui, că toate substanțele extrem de active care conduc organismul uman

cum ar fi enzimele și hormonii - toate sunt ca și structură, peptide. Dar, foarte puțini au îndrăznit să le abordeze pentru că acestea sunt niște molecule uriașe – formate din câteva zeci sau sute de aminoacizi, în lanțuri foarte complicate, ori tocmai Evzen a descoperit faptul că, partea efectivă, cheia care deschide lacătul, este capătul structurii, care foarte rar înglobează mai mult de doi sau trei aminoacizi.

Acest lucru este suficient, restul lanțului funcționează în corp ca transportator, care transferă substanța respectivă către destinația finală, reglează viteza și efectele acesteia, care desigur este foarte importantă în organism. Noi aveam nevoie însă doar de efectul final, iar el (Evzen) a reușit să identifice care putea să fie această substanță, iar mai târziu a să o și sintetizeze.

A fost uimitor, I-am admirat memoria spațială, avea capacitatea să vizualizeze moleculele, obișnuia să spună - acest lucru ar funcționa numai dacă se rotește într-un anumit unghi, pentru că numai în această poziție ar putea avea efecte. Ei bine, a fost un geniu, mare păcat că nu mai este printre noi.

Și astfel s-a întâmplat ca, substanța pe care am denumit-o inițial doar sub un cod numeric, 15754, s-a dovedit a fi absolut sigură, nefiind nici toxică nici carcinogenă, stimulând însă substanțial, dezvoltarea și reproducerea celulelor umane.

Acesta a fost un lucru foarte interesant și astfel i-am acordat atenție mai departe. Am denumit-o ALAPTIDĂ, pentru că din punct de vedere chimic, era o combinație de alanină și ciclo-penta-carbonil

– doi aminoacizi legați împreună într-un unghi spațial foarte interesant..

S-a dovedit a fi o substanță extrem de activă și eficientă dar exclusiv numai în cazul celulelor normale umane sau mamifere, ulterior, fiind testată în scopuri veterinare și pe animale,

În același timp s-a dovedit că nu susține în nici un fel dezvoltarea microorganismelor, și în nici un caz creșterea celulelor tumorale, dimpotrivă împiedicând acest proces.

RNDr. Václav Plaisner
biolog și co-inventator al Alaptidei

Selectați titrarea în limba română!

.