ROmedic Cabinete medicale Cluj-Napoca Cabinete Psihologie Psihologie Cluj-Napoca

Informații pentru pacienți

Emotie-Cognitie Emotie-Cognitie

În Index lexical şi glosar de la sfârşitul volumului său Introducere în psihologia emoţiilor şi a sentimentelor, Jacques Cosnier defineşte cogniţia ca fiind „ansamblul activităţilor mentale care asigură achiziţionarea informaţiei”. Tot acolo, Cosnier observă că, în mod tradiţional, cogniţia „este...

Intervenţia psihologică în amputarea membrelor Intervenţia psihologică în amputarea membrelor

O problemă relevantă pentru domeniul Psihologiei Sănătăţii Clinice este amputarea. Aceasta se referă la înlaturarea pe cale chirurgicală a unui membru al corpului sau unui segment de membru. Consecinţele fizice şi psihice ale amputarii sunt dramatice, şi în majoritatea cazurilor...

Intervenţia psihologică în pregătire preoperatorie Intervenţia psihologică în pregătire preoperatorie

O intervenţie psihologică de pregătire preoperatorie va include diverse de tehnici cognitiv-comportamentale: restructurare cognitivă, tehnici de rezolvare a problemelor, tehnici de inoculare a stresului, training de relaxare, tehnici de control al respiraţiei, expunere în imaginar, tehnica desensibilizării sistematice, dialogul socratic,...

Relaţia şi interacţiunea sugarilor cu stimulii din mediul înconjurător Relaţia şi interacţiunea sugarilor cu stimulii din mediul înconjurător

În urma cercetarilor, se poate presupune că copiii se nasc „echipaţi” cu un raţionament fizic pentru a detecta un sistem abstract, care oferă o cauzalitate rudimentară în asignarea sensului deplasărilor şi interacţiunilor cu obiectele, dar, bineînţeles, şi cu alte persoane....

Stresul şi resursele de adaptare Stresul şi resursele de adaptare

În lucrarea “Stresul şi resurse de coping”, Ralf Schwartzer începe prin a prezenta o teorie a stresului din perspectiva cognitivă-relaţională, insistând pe aspectul de reciprocitate şi continuitate prsupus de relaţia între cerinţele mediului şi capacităţile personale. Autorul se axează în...

 
Programare