Auto-monitorizarea ca strategie pentru succesul pierderii în greutate (studiu)

©

Autor:

Auto-monitorizarea ca strategie pentru succesul pierderii în greutate (studiu)
Cercetătorii chinezi au investigat comportamentul de auto-monitorizare al adulților care au participat la o intervenție de grup pentru pierderea în greutate, folosind o abordare mixtă. În contextul creșterii alarmante a prevalenței supraponderalității și obezității la nivel global și în China, auto-monitorizarea reprezintă o strategie cheie pentru promovarea comportamentelor sănătoase și reducerea celor nedorite, implicând stabilirea unor ținte specifice și înregistrarea progreselor.
În cadrul studiului, 61 de adulți chinezi au fost analizați pe parcursul unei intervenții online de cinci săptămâni, unde și-au monitorizat zilnic aportul caloric, comportamentul sedentar și progresul în pierderea în greutate. S-a utilizat ANOVA pentru măsurători repetate pentru a analiza dinamica indicatorilor de auto-monitorizare, iar analizele de regresie și corelație au explorat relația dintre schimbarea în greutate și indicatorii de auto-monitorizare.

Rezultatele au arătat fluctuații în datele de auto-monitorizare pe parcursul intervenției și o asociere pozitivă între caracteristicile de bază ale participanților, comportamentul de auto-monitorizare și rezultatele finale în pierderea în greutate. S-a observat o scădere graduală a aportului caloric, indicând un comportament de învățare. Motivația pentru pierderea în greutate, IMC-ul de bază și promptitudinea completării datelor de auto-monitorizare zilnic au fost predictorii pierderii în greutate finale.

Analiza calitativă a jurnalelor zilnice ale participanților a dezvăluit patru categorii principale: comportamentul alimentar, conștientizarea pierderii în greutate, activitatea fizică și percepția schimbării, aceasta din urmă fiind cea mai frecvent menționată. Participanții cu rezultate excelente în pierderea în greutate au raportat o frecvență mai mare de ajustări ale obiceiurilor alimentare și o mai mare conștientizare de sine.

Concluziile studiului subliniază importanța motivării pentru pierderea în greutate și a aderenței la auto-monitorizare. Utilizarea tehnologiilor digitale ar putea facilita o mai mare conștientizare a pierderii în greutate și promovarea obiceiurilor alimentare sănătoase. Studii viitoare cu eșantioane mai mari și instrumente de măsurare mai precise sunt necesare pentru a evalua cheltuielile zilnice de calorii și aportul.

sursa: News Medical
foto: Ground Picture / Shutterstock.com

Data actualizare: 02-02-2024 | creare: 02-02-2024 | Vizite: 187
Bibliografie
How self-monitoring and motivation fuel online weight loss success, link: https://www.news-medical.net/news/20240201/How-self-monitoring-and-motivation-fuel-online-weight-loss-success.aspx
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Unde se duce grăsimea atunci când slăbim?
  • Interacțiunile sociale ar putea fi influențate de dorința de a slăbi
  • Aplicații care ajută persoanele supraponderale să reziste tentațiilor alimentare
  •