Beneficiile meditației asupra capacității de atenție se mențin pentru minimum 7 ani (Studiu)

Beneficiile meditației asupra capacității de atenție se mențin pentru minimum 7 ani (Studiu)
Beneficiile date de meditația intensivă asupra capacității de atenție sunt menținute până la șapte ani mai târziu, potrivit unui nou studiu publicat în Journal of Enhancement Cognitive. Studiul realizat în cadrul Universității din California se bazează pe proiectul Shamatha, o cercetare amplă privind efectele cognitive, psihologice și biologice ale meditației.
Acest studiu este primul care vine cu dovezi privind efectele practicilor intense și continue de meditație asupra îmbunătățirii durabile a atenției.

Proiectul Shamatha este cel mai amplu studiu longitudinal privind meditația intensivă și a atras atenția oamenilor de știință și a practicanților budiști. Studiază efectele din urma a două întâlniri intensive de meditație desfășurate în 2007 la Centrul Shambala din Colorado. Studiul a presupus monitorizarea a 60 de meditatori experimentați care au participat la aceste sesiuni de meditație de trei luni și au primit instrucțiuni permanente în ceea ce privește tehnicile de meditație de la savantul budist, autorul și profesorul B. Alan Wallace de la Institutul de Studii pentru Conștiință din Santa Barbara. Ei au participat la sesiuni de meditație de grup de două ori pe zi și s-au angajat și în practică individuală timp de aproximativ șase ore pe zi.

Imediat după studiu, participanții au prezentat îmbunătățiri în ceea ce privește capacitatea de atenție, precum și în bunăstarea psihologică generală și capacitatea de a face față stresului.

De la finalizarea programului, cercetătorii au monitorizat participanții prin control la 6 și 18 luni, și ulterior după 7 ani. Efectele meditației intensive s-au văzut la acea vreme în scurt timp și s-au menținut în timp, iar continuarea sesiunilor de meditație în cei 7 ani (deși la un nivel mult mai redus) a amplificat și menținut aceste efecte. Capacitatea de atenție a fost măsurată cu ajutorul unor teste speciale.

Astfel, se pare că efectele se mențin prin practică, efectele fiind direct proporționale cu durata sesiunilor urmate, dar mai sunt necesare studii suplimentare în acest sens.

Sursa: Science Alert

Data actualizare: 12-04-2018 | creare: 12-04-2018 | Vizite: 194
Bibliografie
Seven-year follow-up shows lasting cognitive gains from meditation https://www.sciencedaily.com/releases/2018/04/180405093257.htm
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Stimularea imunității prin meditație
  • Antrenamentul creierului pentru îmbunătățirea atenției și concentrării
  • Metode simple pentru îmbunătățirea atenției
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.