ROmedic Cabinete medicale Iasi Cabinete Nutriție și dietetică Nutriție și dietetică Iasi

ACCEPTA-TI VARSTA SI SLABESTE SANATOS

ACCEPTA-TI VARSTA SI SLABESTE SANATOS
Autor: Mariana Chelariu
Indiferent de varsta este util sa avem in minte asa cum vrem sa aratam.
Alegeti cea mai buna varianta a voastra si nu varianta asa zis” ideala”. Puterea gandului este foarte mare si de ce sa nu o folosim si in cazul kilogramelor in exces.

Perioada de varsta la care se gaseste persoana supraponderala are un rol important, pentru ca fiecare etapa a vietii este marcata de anumite caracteristici fizice si psihologice. Pentru ca obiceiurile, comportamentele, metabolismul sunt diferite la fiecare varsta si corpul nostru reactioneaza diferit la incercarile de a slabi.

Nu vom slabi la fel la 20 de ani ca la 55 ani.

La 20 de ani nevoile energetice ale organismului sunt mari pentru a face fata activitatilor specifice varstei. Din nefericire obiceiurile alimentare nu sunt dintre cele mai bune acum: dulciuri, sucuri acidulate, fast food. La acestea se adauga uneori sedentarismul, noptile albe, fumatul.

Motivatia slabirii se gaseste in dorinta de a arata bine, de afirmare profesionala si binenteles dorinta gasirii unui partener. Avantajul este dat de metabolismul rapid, organismul pierzand usor kilogramele in plus.

Este o perioada de mare disponibilitate in fata diverselor diete urmate de persoane mai mult sau mai putin celebre si in fata promisiunilor de genul „Slabesti garantat 5 kilograme in 7 zile”, de obicei folosind anumite ceaiuri sau capsule.

La 30 de ani ne aflam, de obicei, intr-o perioada de stabilitate profesionala, financiara, familiara si emotionala. Diversele diete incercate in ultimii ani alaturi de eventualele sarcini sau tratamentele hormonale urmate in dorinta de a ramane insarcinate, ori tratamentele cu anticonceptionale , toate au determinat acumularea anumitor kilograme si a celulitei. Stiti avantajele unei alimentatii echilibrate dar de multe ori vi se pare dificil de adaptat la propriul stil de viata. Incercati sa faceti cateva schimbari: mic dejun consistent, o cina usoara inainte de ora 20 si dormiti suficient(7-8 ore/noapte).

Dupa 40 de ani trebuie sa aveti asteptari realiste: o silueta ca la 20 de ani este mai greu de realizat. Bucurati-va de feminitatea dumneavoastra si nu e tarziu sa alegeti un stil de viata sanatos: mese regulate si fara excese, alimente preparate sanatos, multe legume, o buna hidratare, miscare de intensitate medie zilnic si odihna suficienta.
 
Programare