ROmedic Cabinete medicale Iasi Cabinete Nutriție și dietetică Nutriție și dietetică Iasi

LISTA PENTRU SLABIT

LISTA PENTRU SLABIT
Autor: Mariana Chelariu
Cum incepi atunci cand ai decis ca vrei sa slabesti?

Trebuie sa-ti faci o lista pe care sa o vizualizezi zilnic si care cuprinde urmatoarele obiective:

1. vointa si dorinta de a face schimbarea

Le pun in capul listei. Ai nevoie de motivare. Daca aceasta nu exista, ori vei gasi adesea scuza ca incepi de luna viitoare sau de „luni dimineata” ori vei abandona destul de repede, in cateva saptamani. Nicio schimbare nu e usoare mai ales daca ea presupune sa iesi din confortul zilnic.

2. vizualizarea rezultatului dorit

Daca vrei sa obtii rezultate bune este important sa vizualizezi ceea ce vrei sa reusesti. Poti sa o faci mental sau sa apelezi la o poza a ta in care esti multumita cum arati sau o poza a altcuiva care te inspira.

3. program regulat al meselor : 3 mese principale si 2 gustari

Trebuie sa mananci ca sa slabesti ! Este extrem de important un orar regulat al meselor si nu recurgerea la infometare sau saritul meselor.

4. minim 2 l de apa pe zi

Hidratarea este importanta pentru organism fiindca ajuta la eliminarea toxinelor si la o functionare corecta a metabolismului . Nu e suficient sa consumam lichide intr-o zi, conteaza cand le bem si cum influenteaza ele functionarea organismului nostru. In plus, este foarte indicat să consumam fructe şi legume proaspete si sa ne hidratam suplimentar cu sucuri naturale, ceaiuri si supe. Atentie! Nu toate lichidele hidrateaza. Cafeaua şi aloolul, spre exemplu, duc la deshidrarea organismului.

5. eliminarea zaharului din alimentatie

Zaharul categoric aduce kilograme in plus si actioneaza ca un drog: da dependenta. Il puteti inlocui cu un indulcitor natural, de exemplu stevia.

6. miscarea fizica

Exercitiile fizice sunt absolut necesare. Nu exista un program sanatos de slabire fara un efort zilnic de intensitate medie (mersul pe jos).

7. somn odihnitor 7-8 ore /noa pte

Este important pentru functionarea optima a organismului. Somnul inadecvat este unul dintre cei mai puternici factori de risc pentru obezitate, crescand riscul cu peste 50%, prin perturbarea hormonilor ce controleaza foamea (grelina si leptina).

Si nu in ultimul rand , in cazul in care ai nevoiie de sustinere si indrumare specializata, adaoga pe lista ta un nutritionist.

#nutritie #nutritionist-iasi
 
Programare