ROmedic Cabinete medicale Iasi Cabinete Nutriție și dietetică Nutriție și dietetică Iasi

CAT DE MULT SA MERG PE JOS PENTRU A SLABI?

CAT DE MULT SA MERG PE JOS PENTRU A SLABI?
Autor: mariana chelariu
Mersul pe jos este unul dintre cele mai sigure forme de exercitiu cunoscute astazi .

În functie de cat de des mergiti , puteti gestiona pierderea a 0,5 kg pe saptamana sau mai mult. Ganditi-va , în mai puțin de 6 luni , puteti scapa de aproximativ 10 kg , fara ore la sala de sport și fara a merge pe o dieta restrictiva ( ci o dieta echilibrata, sanatoasa). De asemenea, va alegeti si cu tonifierea muschilor si imbunatatirea sanatatii dumneavoastra.


Odata ce ati invatat cum sa puneti in aplicare principiile mersului pe jos pentru a pierde în greutate , veti fi cu siguranța dependent de acest exercitiu de rutina usor și benefic .

Cum pierdem in greutate mergand ?

Trebuie sa stiti ca 1 kg se acumuleaza atunci cand ati „realizat” un plus de 7000 Kcal peste nevoile energetice ale organismului dumneavoastra.

Numărul de calorii pe care le poate arde mersul pe jos este determinat de greutatea dumneavoastră corporala si de ritmul de mers pe jos. În medie, în cazul în care mergiti pe jos 10.000 de pasi pe z i, adica echivalentul a 6,5- 8 km , se consuma aproximativ 400-500 kcalorii . Deci, printr-un calcul, intr-o saptamana: 7 x 500= 3500 kcal , adica veti pierde 0,5 kg .

Ceea ce este foarte important este ca vorbim de scaderea cu 0,5 kg din masa grasa, nu din masa musculara.

In cazul in care nu dispuneti de aplicatii pe telefonul mobil pentru numararea pasilor, unul dintre cele mai bune lucruri pe care le puteti face pentru a stimula sansele de succes pentru eforturile dumneavoastra este de a cumpara un pedometru de buna calitate . Caracteristica principala este numararea numarului de pasi pe timpul antrenamentului sau de-a lungul intregii zile.

Daca in prezent efectuati un anumit numar de pasi zilnic ( serviciu, activitati casnice, etc) tineti cont ca cei 10.000 de pasi trebuie sa fie peste rutina zilnica , cu care organismul este deja obisnuit.

In rest, va ramane de facut un calcul simplu: cu cat mai multi pasi cu atat mai putine kilograme.

Nu trebuie sa incepeti cu acest numar de pasi. Pentru cei mai multi poate parea o tinta greu de atins. Frumusetea consta in faptul ca , pe masura ce va implicati in acest lucru, si gasiti modalitati si solutii noi, de la zi la zi veti fi mai multumiti .

Mersul pe jos pe aceeasi cale veche poate deveni plictisitoare asa ca trebuie sa rupeti rutina. Plimbarea in diferite parcuri, diferite cartiere, in compania muzicii, a unui prieten, a animalului de companie (unde exista) va poate energiza si motiva pentru a finaliza ce v-ati propus.

Trebuie sa va ingrijiti si de postura: barbia sus, abdomenul tras, fesele incordate. Mergeti cu pasi regulati, nu calcati apasat pe calcai (pentru a evita brutalizarea coloanei vertebrale) si balansati bratele.



Acest stil de mers pe jos va va ajuta sa obțineti beneficii maxime din antrenament.

La fel de importante sunt ritmul sustinut si….fruntea descretita.

imagine: flickr.com
 
Programare