ROmedic Cabinete medicale Timisoara Cabinete Psihoterapie Psihoterapie Timisoara

În lupta cu depresia

În lupta cu depresia
Autor: Scopu Sebastian

În luptă cu depresia

În ultimi ani s-a acordat o foarte mare atenție acestei probleme și numărului mare de populație care suferă de depresie. Există un număr foarte mare de studii pe aceasta temă. Iar rezultatele acestor studii sunt încurajatoare: depresia poate fi depășită. Una dintre metodele prin care se poate depăși este psihoterapia.

Depresia se poate manifesta sub diferite forme: agitație, iritabilitate, tristețe, gânduri suicidare, consum excesiv de alcool și droguri.

 

În cazul depresiei simți cum viața ta, nu mai are o direcție, nu știi nici de unde vii și nici încotro să te îndrepți. Este ca o ceață peste ochi care îți îngreunează relația și contactul cu oamenii, dar și când intrii în contact, de parcă ceva te face să nu te simți ok și că mai degrabă dorești să te retragi în singurătate și întuneric. Oamenii cei dragi ție își fac griji și te mai întreabă uneori cu ce te pot ajuta?! Iar răspunsul pe care îl ai este deseori, "nu știu, nu ai cu ce". Ai sentimentul de vinovăție și un sentiment de neputință în a face lucrurile să meargă înainte. Și mai sunt multe de zis, dar cred că tu, cel care citește acest lucru știe cel mai bine ce simte și ce poartă pe suflet. 

 

Una este sigur și o să-ți confirm, că da, într-adevăr, te cred că îți este greu și te cred că lupta cu depresia este foarte grea. Însă pe lângă toată greutatea pe care o ai, îți voi oferi câteva mecanisme de luptă împotriva depresiei:

 

Căută sprijin din partea persoanelor care te fac să vă simți în siguranță și îngrijit. Persoana cu care vorbești nu trebuie să poată să te "repare"; trebuie doar să fie un ascultător bun - cineva care te va asculta cu atenție și compasiune, fără a te judeca.

 

Oricât de greu ar fi, încearcă să ții pasul cu activitățile sociale, chiar dacă acel lucru este dificil. Adesea, atunci când ești deprimat, te simți mai confortabil să te retragi în carapacea ta, însă activitatea de a fi în preajma altor persoane te va face să te simți mai puțin deprimat.

 

Găsește modalități de a-i susține pe ceilalți. Este plăcut să primești sprijin, dar cercetările arată că obții un spor de dispoziție și mai mare dacă ajuți alte persoane. Așadar, găsește modalități - atât mari cât și mici - de a-i ajuta pe ceilalți: voluntar, fii urechea ascultătoare pentru un prieten, fă ceva frumos pentru cineva.

 

Adoptă un animal de companie. În timp ce nimic nu poate înlocui conexiunea umană, animalele de companie pot aduce bucurie și tovărășie în viața ta și te pot ajuta să te simți mai puțin izolat. Grija pentru un animal de companie te poate scoate zona de confort și de a oferi un "antidot" puternic împotriva depresiei.

 

Alătură-te unui grup de suport pentru depresie. Să fii cu alții care se confruntă cu depresia poate te va ajuta să parcurgi mai ușor drumul lung în reducerea sentimentului tău de izolare. De asemenea, în grupul de suport vă puteți încuraja reciproc, oferi și primi sfaturi despre cum să faceți față și să vă împărtășiți experiențele.