Calitatea grefării, numărul și tipul bacteriilor influențează succesul transplantului microbiotei intestinale

O echipă de cercetători demonstrează printr-un nou studiu, un principiu important al transplantului de bacterii intestinale: cu cât acestea sunt în număr mai mare, cu atât mai eficientă devine terapia. Microbiomul intestinal este frecvent implicat în dezechilibre și infecții ale intestinului, ori alte patologii: sindromul metabolic, sindromul intestinului iritabil, sindromul Tourette.
Studiul publicat în jurnalul Nature Medicine descrie transplantul de microbiom ca fiind o nouă frontieră terapeutică pentru mai multe domenii ale medicinei, nu doar gastroenterologia. Inclusiv eficacitatea unor terapii oncologice este influențată de calitatea microbiomului.

Microbiomul intestinal reprezintă ansamblul de microorganisme care trăiesc în simbioză în intestin, cu funcții multiple: asigură sănătatea tractului digestiv, absorbția nutrienților, funcția sistemului imun și a sistemului nervos. Prin conexiunea intestin-creier, influențează dezvoltarea unor boli precum scleroza multiplă sau autismul.

Microbiomul donatorului este izolat și purificat înainte de transplant, fiind transferat spre receptor prin mai multe moduri, în capsule sau în timpul unei colonosopii.

Experții au analizat prin tehnici de secvențiere genomică peste 1.300 de probe de microbiom (colectat din fecale), administrate la receptori cu boli variate: infecții cu Clostridium difficile, infecții cu bacterii intestinale multirezistente, sindrom metabolic, melanom, boală inflamatorie cronică a intestinului, sindromul colonului iritabil, diaree asociată chimioterapiei, sindromul Tourette.

În concluzie, pacienții cu niveluri mai mari de grefare, cu un microbiom recoltat mai numeros și complex, au obținut răspunsuri clinice mai bune. Totodată, unele specii microbiene (Proteobacteria și Actinobacteria), se grefează mai bine decât altele (Firmicutes). Utilizarea inteligenței artificiale poate prezice compoziția microbiomului donatorului după transplant, contribuind la identificarea celor mai buni donatori cu potențial de microbiom divers și sănătos, care să asigure succesul post-transplant.

Un alt studiu în desfășurare evaluează modul în care transplantul fecal îmbunătățește răspunsul terapeutic la imunoterapii, la pacienții cu cancer renal avansat. Pentru alte tipuri de cancer, precum melanomul, există dovezi cu privire la asocierea microbiom-imunoterapie și succesul acesteia în funcție de efectuarea transplantului de fecale.

Data actualizare: 22-09-2022 | creare: 22-09-2022 | Vizite: 248
Higher levels of microbiota engraftment linked to greater chances of transplantation success, link: https://www.news-medical.net/news/20220915/Higher-levels-of-microbiota-engraftment-linked-to-greater-chances-of-transplantation-success.aspx

• Hormonii din laptele matern influențează pozitiv flora intestinală a sugarului
  • De ce vinul și ciocolata pot declanșa migrene?
  • Loțiunea pe bază de bacterii benefice pentru infecțiile pielii