Ce legătură există între microbii fungici din intestinul sugarilor și indicele de masă corporală?

Modelul diversității fungice, influențat de modul în care diferitele specii de microorganisme care trăiesc în intestine interacționează, cât și diversitatea și numărul acestor specii de microorganisme prezente în intestinul sugarului, influențează indicele de masă corporală al acestora pe termen mediu. Un nou studiu indică faptul că microorganismele care trăiesc în tractul intestinal al unui sugar sunt legate de riscul ulterior al copilului de a deveni supraponderal.
Studiul actual, realizat de cercetătorii de la Universitatea din Calgary și publicat recent în jurnalul Cell Reports Medicine, utilizează date din cohorta Canadian CHILD Study. Pentru studiu, cercetătorii au analizat microbiomul a 100 de copii sănătoși, o dată la vârsta de 3-4 luni și ulterior la vârsta de 1 an. Rezultatele au arătat că modificările diversității fungice pot influența indicele de masă corporală. În unele cazuri, prezența anumitor microorganisme specifice a fost asociată cu un IMC mai mare.

Alți factori, precum indicele de masă corporală al mamei și dieta acesteia, cât și expunerea la antibiotice a sugarului, au influențat, de asemenea, indicele de masă corporală la vârsta de un an. Studiul actual este primul care demonstrează faptul că anumite tipuri de ciuperci identificate în primele luni de viață în intestin joacă un rol în creșterea în greutate ulterioară.

Deși studiul se află într-o fază incipientă, iar cohortă nu este una semnificativă clinic, el indică faptul că microbiomul intestinal joacă un rol important în reglarea greutății corporale și că manipularea sa ar putea reprezenta o modalitate prin care obezitatea ar putea fi prevenită în viitor. Cu toate acestea, autorii subliniază faptul că este necesară efectuarea unor cercetări suplimentare, pentru a confirma rezultatele și pentru a înțelege modul în care microbiomul poate fi manipulat pentru a influența greutatea corporală.

Sursa: News-Medical