Cercetătorii au identificat mutațiile genetice care cauzează cancerul renal

Cercetătorii au identificat mutațiile genetice care cauzează cancerul renal

Cercetătorii de la Wellcome Sanger Institute, University of Cambridge, University of Newcastle și colaboratorii acestora au demonstrat că celulele canceroase de la nivelul rinichilor sunt versiuni ale unor celule sănătoase, care se dezvoltă, mai ales în perioada copilăriei sau la adulți.
Cel mai răspândit cancer renal care apare în copilărie este tumora Wilms, care afectează în principal copiii sub 5 ani. La adulți, cel mai întâlnit tip de cancer renal apare sub denumirea de carcinom celular renal.

Într-un studiu care și-a propus să ajute la înțelegerea celor două tipuri de cancer renal care apar cel mai frecvent, cercetătorii au analizat mai mult de 72.000 de celule renale individuale din țesuturi sănătoase și canceroase. Ei au comparat celulele tumorii Wilms și cele ale carcinomului celular renal cu celulele normale din rinichii, în curs de dezvoltare la copii, adolescenți și adulți.

Cu ajutorul unei tehnici numită secvențierea ARN-ului celular, cercetătorii au descoperit că, spre exemplu, celulele canceroase care duc la aparițția tumorii Wilms au aceleași caracteristici ca cele care se dezvoltă normal în rinichi. Astfel, s-a sesizat că celulele canceroase sunt celulele normale care nu au reușit să se devolte corect.

Coordonatorul studiului, dr. Sam Behjati este de părere că această descoperire ar putea conduce la metode noi de tratare a cancerului la copii prin manipularea modului în care se dezvoltă celulele din zona rinichilor, în loc de metoda obișnuită – încercarea de a ucide celulele canceroase cu chimioterapie.

De asemenea, cercetătorii au descoperit că celulele carcinomului renal adulte sunt o versiune a unui subtip rar de celulele renale sănătoase adulte, numit PT1. Ei au descoperit că, în ciuda diferențelor genetice, toate celulele carcinoame renale care au fost studiate au dezvoltat aceleași caracteristici PT1. Rezultatele ar putea oferi baza unei noi metode de tratare a cancerului prin vizarea acestei celule PT1.

Rezultatele publicate în revista Science ar putea conduce la dezvoltarea de metode complet noi de tratare a cancerului de rinichi.

Sursa: Science Daily