ROmedic Cabinete medicale Iasi Cabinete Nutriție și dietetică Nutriție și dietetică Iasi

Ne permitem să mâncăm pâine dacă dorim să scădem în greutate?

Ne permitem să mâncăm pâine dacă dorim să scădem în greutate?

Unde este „pâinea noastră cea de toate zilele”?

Pentru mulți dintre noi a ieșit de mult din bine cunoscuta accepțiune, devenind un aliment proscris, generator de sentimente de culpabilitate când este consumată.

 

În topul multiplelor motivații ale deciziei de a scoate pâinea din consumul zilnic, DOUĂ par a fi predominante: „pâinea îngrașă” și „pâinea are gluten”.

 

DA, pâinea consumată în anumite condiții poate îngrășa, și DA, are gluten.

 

Noi însă preferăm să privim lucrurile în contextul unui stil de viață și nu la acest nivel simplist.

 

Consumul a una-două felii de pâine la micul dejun  și la prânz, nu va face decât să îți elibereze treptat energia de care ai nevoie pănă la următoarea masă sau gustare. Și dacă alegi să consumi pâinea în mod controlat, sunt șanse să nu mai mănânci compensator (mult mai mult cantitativ și mai puțin calitativ) la masa următoare.

 

Așadar, pâinea, cu cei aproximativ 50% carbohidrați de bună calitate, îți oferă atât un confort gastric pentru că îți dă sațietate, cât și un confort psihic cu putere de concentrare datorită „eliberării prelungite” a glucozei atât de necesare creierului.

 

În contextul unui stil de viață în care 80% dintre alegerile tale alimentare sunt sănătoase și calitative din punct de vedere nutrițional, pâinea merită să fie prezentă pe masa ta și pentru simplul fapt că îți va regla apetitul de a ronțăi ceva între mesele principale.

 

Cât privește prezența glutenului în pâine și cum ar putea acesta afecta buna funcționare a organismului, discuția are sens, în cazul în care ai fost diagnosticat cu boala celiacă (intoleranța la gluten), caz în care te invităm la clinică pentru a purta acea discuție cu unul dintre specialiștii noștri în nutriție și dietetică.

 

În restul cazurilor, dacă dorești o discuție profesionistă, bazată pe date științifice despre consumul de gluten – riscuri/beneficii, te așteptăm la noi și îți vom răspunde la întrebări, fără a-ți impune un punct de vedere sau altul. Sfatul nostru: nu te simți vinovat dacă alegi să consumi pâine, ai grijă să conțină făină integrală și stai departe de zonele în care se coace painea (patiserii, simigerii etc.)!

 

În concluzie, DA, ne permitem să mâncăm pâine și într-un program de scădere ponderală. Trebuie însă să aveți grijă la cantitate, calitate și contextul în care alegem să o consumăm.

 

Poftă bună la sănătate!