Combinarea a două strategii de învățare reprezintă cheia succesului pentru reținerea mai ușoară a informațiilor
©
Autor: Teodorescu Mihai

„Beneficiile celor două practici, atunci când au folosite în mod simultan, au fost confirmate de nenumărate ori în studiile în laboratoare, săli de clasă sau chiar la locul de muncă. Cu toate acestea, cele două tehnici nu au prins pe deplin, în principal deoarece nu au fost utilizate în timp. Utilizarea celor două tehnici în mod simultan, pe perioade lungi de timp, ar putea determina creșteri drastice ale învățării”, a declarat autorul studiului, Shana Carpenter, profesor de psihologie la Universitatea de Stat din Iowa.
Unul dintre studiile analizate, care demonstrează cel mai bine potențialul practicii de spațiere a lecțiilor, a demonstrat faptul că studenții care repetă aceleași lecții timp de trei săptămâni au avut rezultate semnificativ mai bune la testele efectuate atât la finalul celor două săptămâni, cât și la un an distanță, comparativ cu cei care au învățat aceleași lecții, însă într-o singură zi.
Autorul studiului este de părere că nu există o regulă universală cu privire la cât timp trebuie programat între sesiunile de antrenament, însă cercetările analizate arată că revenirea la materialele învățate anterior, după uitarea unei părți din conținut, dar nu a întregului conținut, este eficientă. „Uitarea este un lucru firesc, ce nu poate fi evitat. Deși nu putem evita uitarea, am putea încetini acest proces folosind cele două tehnici de învățare”, a spus Carpenter.
sursa: Science Daily
foto: Nydia Ayala/Iowa State University
Data actualizare: 28-10-2022 | creare: 28-10-2022 | Vizite: 506
Bibliografie
Forgetting is natural, but learning how to learn can slow it down, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2022/10/221019172239.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Plasticitatea neuronală în cadrul anxietății induse de durerea cronică
- Crizele nonepileptice funcționale legate de o rată de deces mai mare decât era de așteptat
- Simpla expunere la noi obiecte similare nu este suficientă pentru a putea face diferența dintre acestea
- Încetinirea voluntară a respirației ar putea reduce anxietatea și emoțiile negative
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Ce sa fac sa nu mai uit
- Uit cuvinte
- Uit - SI - Ma deranjeaza ingrozitor
- Ce m-ar ajuta sa retin mai repede + sa devin mai concentrat?
- Diferite simptome, cauza?
- Dureri mari de cap și pierderea memorie
- Ameteala si uitat
- Despre batrani. Afectarea memoriei pe termen scurt
- Memorie de scurta durata la mama de 83 ani?