Compatibilitatea medic-pacient în cazul intervențiilor de chirurgie estetică

©

Autor:

Compatibilitatea medic-pacient în cazul intervențiilor de chirurgie estetică
Esența psihologiei medicale este conturată în relația medic-pacient, care este practic baza relației de îngrijire și una din condițiile necesare chiar în procesul de vindecare. Încrederea, empatia, cunoașterea, profesionalismul, adevărul (transparența) și loialitatea sunt câteva din aspectele esențiale care contribuie la un grad ridicat de compatibilitate între pacient și medic. Pe lângă încredere, relația aceasta are o mare componentă de vulnerabilitate, care face ca acest tip de conexiune să fie dintre cele mai delicate, emoționante și cu sens experiențe umane, date fiind contextele dificile sau importante în care se creează. Ambele părți sunt de acord să respecte autonomia, confidențialitatea și să pună pe primul plan binele pacientului.  

Asemenea oricărui tip de intervenții, și în cadrul intervențiilor de chirurgie estetică pentru paciente sunt esențiale trei momente: consultația inițială, etapa de pregătire preoperatorie, respectiv de perioada de recuperare.

Conform Asociației Internaționale de Chirurgie Estetică, s-au efectuat în ultimii ani peste 10 milioane de intervenții de chirurgie în fiecare an, iar cele mai frecvente sunt: intervenții care țin de estetica sânului, rinoplastie, blefaroplastie, liposucție și abdominoplastie. Indiferent de tipul de procedură, cel mai dificil pas este alegerea chirurgului estetician potrivit.

Alegerea medicului chirurg estetician

Toate informațiile necesare sunt clarificate de cele mai multe ori  în cadrul consultației pentru informare și în controalele post operatorii.

Cum alegeți cel mai bun chirurg estetician? Cum alegeți cea mai bună clinică? Ce au la bază aceste decizii? Reputația medicului și a clinicii sunt printre primele aspecte de care țin cont pacientele. Apoi, urmează compatibilitatea medic-pacient.

În perioada de informare care precede o intervenție de chirurgie estetică, cele mai importante etape sunt: documentarea și consultația pentru informare.

Pacienta/pacientul caută informațiile de care are nevoie, fie pe Internet,  fie discută cu specialiști sau cunoscuți. În această etapă se pot analiza și recenziile pacienților și pregătesc o listă de întrebări pentru chirurgul estetician care vor fi utile  în cadrul consultației inițiale.

Ce poți face ca pacient?

Lista de întrebări, o proprie interogare a cum se simte relația/chimia dintre părți, cererea de recomandări, dincolo de cercetarea și culegerea informațiilor de pe Internet, răbdarea și grija pentru a solicita toate detaliile necesare încă de la începutul discuțiilor - toate acestea sunt elemente esențiale în relația medic-pacient.

Fiecare pacient are o poveste, cu cât medicul ascultă mai atent, cu atât relația se construiește mai frumos. Așa cum spun și cercetările, cu cât relația este mai bună și comunicarea mai eficientă, cu atât pacienții își gestionează mai bine sănătatea și, în același timp, au și o mai mare încredere în a împărtăși informații despre starea lor de sănătate și în a asculta recomandările medicului.

Pentru mai multe detalii sau programări pentru o consultație inițială, puteți scrie pe office@ominiclinic.ro sau puteți suna la numărul (004) 0731 466 464.
Mai multe detalii aici!

Data actualizare: 14-03-2022 | creare: 14-03-2022 | Vizite: 84
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.