Copiii mici cărora părinții le citesc zilnic au un limbaj îmbunătățit
©
Autor: Redacția ROmedic
Conform unui studiu recent realizat de cercetătorii de la Marshall University Joan C. Edwards School of Medicine, lectura zilnică și consecventă pentru copiii cu vârsta de până la 12 luni îmbunătățește scorurile de limbaj ale acestora.
Studiul se bazează pe cercetările în dezvoltarea timpurie a limbajului la copiii cu vârste de peste 12 luni și a constatat că sugarii cărora părinții le-au citit consecvent și zilnic, începând cu vârsta de două săptămâni, au demonstrat îmbunătățiri ale scorurilor de limbaj încă de la vârsta de nouă luni.
Concluziile studiului au fost publicate în luna decembrie în Journal of the American Board of Family Medicine, revista oficială de referință pentru medicina de familie.
În timpul studiului randomizat, părinții sau tutorii au primit un set de 20 de cărți pentru copii, selectate în mod specific pentru a sprijini dezvoltarea timpurie a limbajului. Familiile înscrise în studiu au convenit să citească cel puțin o carte pe zi și să testeze abilitățile de limbaj expresiv și receptiv ale copiilor lor la vizitele de control la medicul de familie.
Studiul se bazează pe cercetările în dezvoltarea timpurie a limbajului la copiii cu vârste de peste 12 luni și a constatat că sugarii cărora părinții le-au citit consecvent și zilnic, începând cu vârsta de două săptămâni, au demonstrat îmbunătățiri ale scorurilor de limbaj încă de la vârsta de nouă luni.
Concluziile studiului au fost publicate în luna decembrie în Journal of the American Board of Family Medicine, revista oficială de referință pentru medicina de familie.
În timpul studiului randomizat, părinții sau tutorii au primit un set de 20 de cărți pentru copii, selectate în mod specific pentru a sprijini dezvoltarea timpurie a limbajului. Familiile înscrise în studiu au convenit să citească cel puțin o carte pe zi și să testeze abilitățile de limbaj expresiv și receptiv ale copiilor lor la vizitele de control la medicul de familie.
Data actualizare: 20-02-2023 | creare: 20-02-2023 | Vizite: 204
Bibliografie
Parental Reading to Infants Improves Language Score: A Rural Family Medicine Intervention. The Journal of the American Board of Family Medicine, 2022; 35 (6): 1156 DOI:
https://www.jabfm.org/content/35/6/1156
©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Mai mult de 3 ore pe zi în fața ecranului pot crește riscul de diabet la copii
- Impactul unui câine de asistență pentru copiii cu autism: lumea acestora, extinsă de prezența câinelui
- Un nou studiu facilitează identificarea copiilor cu cel mai mare risc de infecție cu virusul sincițial respirator
- Expunerea la bisfenol A și impactul asupra microbiomului intestinal și a riscului de obezitate în copilărie
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Autism sau intarziere de vorbire la un copil de 2 ani?
- Ingrijorare autism sau alte probleme la copil de 2 ani si jumatate
- Fetita de 4 ani cu intirziare in dezvoltarea vorbiri si in dezvoltarea limbajului
- Baietelul meu are 3 ani si 7 luni nu vorbeste
- Gemeni cu intarziere verbala
- Autism ????
- Despre mers si vorbit la bebelus
- Fetita mea de 3 ani nu vorbeste bine
- Intazaiere de limbaj