Creșterea cantității de fibre din alimentație oferă beneficii celor care consumă de regulă cantități reduse de fibre

©

Autor:

Creșterea cantității de fibre din alimentație oferă beneficii celor care consumă de regulă cantități reduse de fibre
Persoanele care nu consumă de regulă suficiente fibre pot obține beneficii importante pentru sănătate prin creșterea nivelului consumului de fibre, potrivit concluziilor unui studiu recent.
Având în vedere varietatea de suplimente cu fibre disponibile, echipa de cercetare din studiul actual și-a dorit să vadă dacă „personalizarea” suplimentelor cu fibre pentru diferite persoane este într-adevăr necesară. Potrivit concluziilor, beneficiile sunt unele similare, indiferent de tipul fibrelor consumate.

Fibrele fermentabile oferă beneficii importante organismului uman, fiind o sursă esențială de nutrienți de care celulele intestinale au nevoie pentru a funcționa optim. Studiul actual, conceput pentru a înțelege exact efectele creșterii aportului de fibre asupra sănătății indivizilor care anterior nu au consumat fibre, a inclus 28 de participanți, grupați în mod aleatoriu pentru a fi hrăniți cu trei tipuri diferite de suplimente de fibre.

În cadrul experimentelor, cercetătorii au testat trei tipuri de suplimente de fibre fermentabile: inulină, dextrină și galactooligozaharide. Participanții la studiu au primit fiecare dintre cele trei suplimente pentru o perioadă de o săptămână, cu o pauză de o săptămână între fiecare tip de supliment.

Examinarea microbilor intestinali ai persoanelor care au participat la studiu a evidențiat faptul că cele mai multe beneficii au fost obținute de către cei care anterior studiului au consumat cele mai reduse cantități de fibre. În schimb, participanții cu un consum ridicat de fibre anterior studiului au avut cele mai reduse modificări ale microbiomului intestinal. „Participanții care au răspuns cel mai bine au consumat cele mai puține fibre la început”, a spus autorul studiului Lawrence David, profesor asociat de genetică moleculară și microbiologie la Universitatea Duke.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 08-08-2022 | creare: 08-08-2022 | Vizite: 64
Bibliografie
It doesn't matter much which fiber you choose -- just get more fiber!, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2022/07/220729173202.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Orzul ajută la reducerea apetitului și la îmbunătățirea profilului metabolic
  • A fost identificată o asociere între aportul adecvat de fibre și îmbătrânirea sănătoasă
  • O dietă bogată în fibre ar putea oferi protecție împotriva alergiilor alimentare
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.