Curs Cluj: psihologi, cadre didactice etc LUCRATOR PRIN ARTE COMBINATE, recunoscut in Europa

Cluj-Napoca, Bistrița Năsăud, (Cluj)
Telefon: 0721661700

Specializare ca Lucrător prin arte combinate,

curs autorizat ANC, fulger (1 weekend), PRACTIC, CERTIFICAT UE, RELAXARE, DEZVOLTARE afacere, cost 850lei
Locurile sunt limitate (14) și se ocupă în ordinea înscrierii la: 0721661700

1) CE REPREZINTĂ ACEST CURS ?
- Îmbinarea multor tehnici de lucru din arte, jocuri, care facilitează învățarea/educarea/dezvoltarea copiilor/adulților într-un mod inedit, plăcut și cu rezultate excelente.
- O formare într-o ocupație frumoasă, cu propriul cod în C.O.R. (Codul Ocupațiilor din Romania), 532903, care se adresează atât persoanelor normale cât și celor cu cerințe educaționale speciale.

2) CU CE ESTE ACESTA MAI SPECIAL DECÂT ALTE CURSURI ?
- Trainerii sunt specializați, autorizași și PRACTICANȚI de mulți ani în acest domeniu, iar trainerul principal, Monica Purice, a fost pregătit de specialiștii de elită din România și din Anglia, cei care au introdus în țara noastră această ocupație;
- Tehnicile sunt predate PRACTIC (experiențial), fiecare participant experimentând, ceea ce face ca 90% din informație să fie asimilată;
- Este un curs de weekend, foarte scurt și concis;
- Atmosfera de joc, dinamica, interacțiunile... fac din acest curs și o sesiune de dezvoltare personală efectiv;

3) CE OBȚIN DACĂ FAC ACEST CURS ? DE CE SĂ-L FAC ?
- Se obține un CERTIFICAT DE ABSOLVIRE (verde) acreditat de Min. Educației și MIn. Muncii, recunoscut în UE, ceea ce îți dă posibilitatea să lucrezi atât în sistemul public cât și în cel privat sau  să îți dezvolți propria afacere;
- Pleci cu un bagaj bogat de TEHNICI, de activități practice pe care le poți aplica imediat în munca ta;

4) COST
850Lei
300Lei/zi, 500/2 zile, 650/3 zile pentru cei care doresc să facă cunoștință cu tehnicile, ca workshop
200Lei/zi, 350Lei/2 zile, 450/3 zile pentru cei care au făcut cursul și vor să revadă, să reparticipe. 

MAI PE LARG...
Cursul de Specializare în ocupația de LUCRĂTOR PRIN ARTE COMBINATE, disponibil prin PECA RO TRAININNG, furnizor de Formare Profesională a Adulților autorizat de A.N.C. (Autoritatea Națională a Calificărior din România)
se organizează în orice oraș în care se adună min. 10 cereri.

- Un curs cu MULTĂ PRACTICĂ, o paletă largă de TEHNICI de lucru și cu teorie la pachet (de citit acasă) de la care vei pleca: ÎNVĂȚAT, CU CERTIFICAT recunoscut în U.E (!) și ... RELAXAT ! Cod COR 532903

- E un curs practic în care vei învăța cum să adaptezi și să aplici aceste tehnici de lucru la specificul, nivelul, vârsta, capacitatea fiecarui beneficiar. Efectele, beneficiile vor fi discutate la curs.
- Lucrătorul prin arte combinate este o ocupaţie prin care se ofera servicii de stimulare/dezvoltare prin mişcare, artă, muzică, joc, teatru, promovând şi respectând drepturile beneficiarului dându-i valoare ca individ şi ajutându-l să capete încrederea în sine.

Trainerul, MONICA PURICE, a fost pregătit de specialiștii din UK care au introdus acestă cupație în țara noastră și practică de peste 10 ani în acest domeniu. 
Suportul de curs, amplu(100 pagini), ghid practic de stimulare prin muzică, mișcare, artă, joc, teatru etc pe care îl vei primi on-line, la validarea înscrierii, te va ajuta să îți consolidezi informațiile primite la curs.


Cui se adresează cursul:

ÎN SPECIAL:
• Psihologilor, psihopedagogilor, psihoterapeuților, asistenților sociali, ergoterapeuților, lucrătorilor din centrele de recuperare pentru persoane cu dizabilități, complexe de servicii comunitare, centre de zi pentru copii şi adulţi;
• Cadrelor didactice din învățământul special și cel de masă, care lucrează cu copii normali și copii cu cerințe educative speciale (diferite deficiențe, tulburări de învățare, tulburări de comportament, ADHD, tulburări din spectrul autist etc., cadrelor didactice care vor să iîși diversifice tehnicile la orele de gradiniță/școală/liceu/facultate.
• Personalului din spitale și clinici (medici, asistenți, infirmiere, ergoterapeuți etc.)

DAR ȘI:
• Voluntarilor, studențior, asistenților maternal, celor care lucrează cu copiii sau cu persoane vârstnice; 
• Părinților, oricine dorește să învețe să se exprime prin arte combinate și să obțină competențe noi; 


Durata de pregătire:
Un weekend, 16 de ore (4ore pregătire teoretica*, 12 ore pregătire practică)

 


În urma cursului vor fi dobândite următoarele competențe:
• comunicare interpersonală;
• efectuarea lucrului în echipă;
• planificare de activități specifice;
• urmărirea respectării drepturilor și intereselor beneficiarului;
• monitorizarea evoluției beneficiarului;
• pregătirea sesiunilor de lucru;
• stimularea/dezvoltarea prin mișcare;
• stimularea/dezvoltarea prin arta vizuală;
• stimularea/dezvoltarea prin muzică;
• stimularea/dezvoltarea prin teatru și joc.


Finalizarea cursului:
Prin examen scris (tip GRILĂ) şi susţinerea unei activități practice, într-un grup de lucru,din temele studiate la curs.
Tip certificat: Absolvire tip Specializare în ocupația de “Lucrător prin arte combinate” cod COR 532903 (noul cod 2014), recunoscut la nivel naţional de către Ministerul Muncii Familiei şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Educaţiei, Cercetării Tineretului si Sportului.și în UE (după apostilare)
 
COST:
850Lei
300Lei/zi, 500/2 zile, 650/3 zile pentru cei care doresc să facă cunoștință cu tehnicile, ca workshop
200Lei/zi, 350Lei/2 zile, 450/3 zile pentru cei care au făcut cursul și vor să revadă, să reparticipe. 

Dosarul de înscriere cuprinde copii după:
• C.I.
• Certificat de naștere
• Certificat de căsătorie(unde este cazul)
•  Diploma/adeverință de la ultima formă învățământ absolvită.

Pentru înscrieri și relații suplimentare :
Tel: 0721661700
e-mail : peca.rotraining@gmail.com

Atentie!!!
Pentru a face un curs de calitate, locurile sunt limitate la 14 și se ocupă în ordinea înscrierilor!

Din C.O.R.
COD DENUMIRE 532903 Lucrător prin arte combinate
Această grupă de bază cuprinde personalul de îngrijire din domeniul sănătății neclasificat în altă parte în grupa minoră 532 - Personal de ingrijire în domeniul sănătății.

(Subgrupa majora 53, Grupa minoră 532, Grupa de bază 5329)
Nivelul de instruire: 2 (studii medii)


Tehnici de stimulare/ dezvoltare prin Arte Combinate

Scopul acestui curs:
“Lucrător prin Arte Combinate” ( Artă, mișcare, dramă, muzica și joc) este creat pentru a depăși barierele educării, intervențiilor formale și pentru a provoca schimbări în metodele personalului care lucrează direct cu beneficiarii-persoane cu/fără dizabilități.

Rezultat al unei experiențe de peste 15 ani în domeniul dezvoltării/ stimulării persoanelor cu/fără dizabilitati și îmbinând metodele neconvenționale cu modelul de implementare occidental, Cursul de față se aliniază standardului European în materie de Training a persoanelor care lucrează direct cu beneficiarii.

Obiectivele acestui training:
Familiarizarea în lucrul cu tehnici inedite bazate pe Muzică, Teatru, Artă vizuală, Mișcare și Joc, tehnici al căror efect este stimularea, dezvoltarea persoanelor cu/fără dizabilități;
Alinierea la cerințele actuale ale standardului European în privința conștientizării drepturilor persoanelor cu dizabilități, propunând abordarea lor într-o manieră constructivă;
Promovarea ideii de autodepășire și perfecționare, vizând dezvoltarea diferitelor abilități ale cursanților în domeniul Tehnicilor prin Arte Combinate și împletirea lor cu celor deja existente.

Metode de predare :
Predarea este realizată experiențial în cadrul atelierelor interactive, folosind un mixt din urmatoarele metode:
Demonstrații practice
Jocuri de rol și exerciții ghidate
Discuții de grup
Prezentare

Atelierele sunt derulate într-o combinație de cursanti și beneficiari finali (unde este posibil), cu care se lucrează pentru a demonstra eficienta metodelor.

Rezultatele
- un personal mai bine pregătit, interesat în mod constant de abordări inedite în domeniu,
- o atitudine nouă, din partea beneficiarilor.

TEMATICA CURSULUI:
1. Arte vizuale (pictura, colaj)
2. Aromoterapie
3. Poveste si modelaj
4. Stimulare/comunicare prin sunete (Muzica)
5. Stimulare senzoriala
6. Masaj prin atingeri si vorbe
7. Miscare si comunicare (dans, mima, pantomima, jocuri)

Cateva detalii:
1.Sesiunea de aromoterapie:
EFECTE:
- constientizarea propriul nume
- reducerea tensiunilor interioare
- crearea si consolidarea relatiei dintre terapeut si beneficiar
- capacitatea de a face contact vizual si fizic
- capacitatea de a raspunde prin voce, atingere sau mimica
- trezeste latura emotionala
- exteriorizarea sentimentelor
- dezvolta energii active individuale
- ofera un mediu de siguranta
- raspunde si reactioneaza la anumiti stimuli
- reduce comportamentul stereotip
- dezvolta anumite deprinderi si abilitati
- descatuseaza energiile negative
- dezvolta energii pozitive
- reduce starile de anxietate si agresivitate
- i se ofera suport afectiv
- dezvoltarea personalitatii
- da posibilitatea de a comunica non-verbal
- permite învatarea prin imitare
- detasarea de rutina zilnica
- libertate de participare si exprimare
- cresterea capacitatii de a face fata la frustrari
- constientizarea limitelor
- dezvoltarea capacitatilor de colaborare la nivelul grupului
- dezvoltarea capacitatii de solutionare a conflictelor
- dezvoltarea respectului fata de ceilalti
- crearea unei stari de relaxare dupa sesiune
2.Sesiunea de masaj prin atingere si vorbe
EFECTE:
- dezvoltarea capacitatii de colaborare si comunicare în cadrul grupului
- dezvoltarea initiativei proprii
- dezvoltare fizica si control asupra miscarilor
- mareste puterea de concentrare
- dezvoltarea personalitatii
- reducerea conflictelor
- cresterea capacitatii de a face fata frustrarilor
- realizarea comunicarii si cooperarii în grup
- spargerea blocajelor emotionale
- eliminarea tensiunilor negative
- dezvoltarea perceptiei spatio-temporale
- dezvoltarea imaginatiei
- dezvoltarea încrederii în sine si în ceilalti
- dezvoltarea simtului de observatie
- ascultarea instructiunilor si respectarea regulilor
- diminuarea miscarilor stereotipe
- controlarea respiratiei
3. Sesiunea de poveste si modelaj
Povestile ca si instrumente educationale au fost principala metoda de educare si socializare în istoria umana. Povestile ne ajuta sa definim si sa întelegem multe lucruri care altfel ar fi de neînteles, si astfel ne permit sa ne cream lumea. Povestile ne pot împlini visele si visele noastre sunt de fapt povesti. Povestile sunt o parte importanta de implicare a clientilor în întelegerea informatiei. Povestile inspira si motiveaza, invoca emotii, promoveaza schimbarea, creaza legaturi minte-corp, au puterea de a vindeca.
Povestile au o serie de caracteristici ale comunicarii eficace: sunt interactive, ne învata prin atractivitate, înving rezistenta, dezvolta abilitatile de rezolvare a problemelor, creaza posibilitati, invita la luarea independenta a deciziilor.
Povestile sunt terapeutice pentru ca pacientul îsi gaseste propriile solutii prin contemplarea a ceea ce povestea pare ca implica despre sine însusi si conflictele sale interne în acel moment al vietii.
EFECTE:
- dezvoltarea sentimentului de încredere în sine si de realizare
- dezvoltarea simtului aprecierii artistice si de exprimare
- familiarizarea cu diferite materiale
- dezvoltarea deprinderilor manuale practice
- îmbogatirea si dezvoltarea proceselor cognitive
- dezvoltarea abilitatilor creative
- dezvoltarea simtului artistic
- dezvoltarea capacitatii de concentrare a atentiei
- dezvoltarea încrederi în sine, rabdarii, disciplinei
- dezvoltarea respectului fata de rezultatele muncii lor
- stimularea schimbului de idei si a colaborarii
- sporirea capacitatii de exprimare libera
- dezvoltarea libertatii de alegere
- dezvoltarea imaginatiei si creativitatii
- reda un mijloc de construire a personalitatii
4.Sesiunea :comunicare prin miscare

Miscarea este o modalitate universala de comunicare. Toti copiii se misca într-un fel sau altul, iar cei cu cerinte educationale speciale nu fac exceptie. Unii copii cu dizabilitati nu au un limbaj verbal adecvat dezvoltat, dar detin un adevarat limbaj al miscarilor; astfel, comunicarea non-verbala este un mod eficient de contact. Putine experiente angreneaza atât de bine persoana, in totalitatea ei, precum o face miscarea: corpul, emotiile si intelectul.
Miscarea împreuna cu altii ajuta la formarea relatiilor. Datorita comunicarii prin miscare, copilul devine mai constient de propria persoana si mult mai capabil de a interactiona cu ceilalti. Prin tehnicile folosite in comunicarea prin miscare se lucreaza pe dezvoltarea încrederii si a relatiilor.
EFECTE
- dezvoltare fizica si coordonarea miscarilor
- dezvoltarea simtului de observatie
- dezvoltarea mijloacelor de comunicare si exteriorizare
- dezvoltarea capacitatii de manipulare a obiectelor
- dezvoltarea dexteritatii
- sporirea capacitatii de concentrare a atentiei
- constientizarea dinamicii grupului
- constientizarea membrilor grupului
- relaxare si exercitii de ghidare a imaginatiei
- dezvoltarea imaginatiei si a originalitatii
- rezolvarea conflictelor
- faciliteaza colaborarea creativa
- favorizeaza împlinirea potentialului personal
- da încredere în propriul corp, în idei si imagine proprie
- creste nivelul de întelegere si apreciere
- faciliteaza exprimarea placerii de miscare
- controlul respiratiei
- promoveaza libertatea de expresie fizica si verbala
- descoperirea propriul corp
- dezvoltarea anumitor deprinderi si abilitati psihomotrice
- îmbunatatirea functiilor psihomotrice
- învata sa ia hotarâri si sa se consulte cu altii
- învata sa conduca grupul si sa fie condusi
- învata sa-si exprime preferintele, dorintele
- dezvoltarea autonomiei personale
- crearea unei stari de buna dispozitie
5.Sesiunea: muzica si creare de povesti muzicale
În stimularea prin muzica, muzica este utilizata initial pentru a stabili un contact cu adultul sau copilul. Ulterior, muzica este folosita ca instrument prin care ne adresam beneficiarului în cadrul unui mediu securizant, indiferent de dificultatile pe care le are. De exemplu, stimularea prin muzica poate fi utilizata cu unii copii retrasi sau care nu raspund la dorinta noastra de a participa la aceasta activitate. De asemenea, muzica poate fi utilizata în canalizarea pozitiva, constructiva a energiei în cazul persoanelor foarte active.
Stimularea prin muzica în grup poate fi utilizata pentru a dezvolta deprinderi sociale cum ar fi: constientizarea celorlalti, aprecierea celorlalti membri ai grupului, ascultarea celuilalt, asteptarea rândului si formarea deprinderilor de conducere.
EFECTE:
- dezvoltarea capacitatii de întelegere
- dezvoltarea capacitatii de a se exprima liber
- perfectionarea deprinderilor de a cânta
- exprimarea preferintelor personale
- dezvoltarea abilitatilor de a conduce un exercitiu muzical
- constientizarea sinelui fizic si mental
- consolidarea relatiilor în grup
- dezvoltarea respectului de sine si în membrii grupului
- reducerea tulburarilor de comportament
- dezvoltarea autonomiei personale
- modelarea trasaturilor de comportament
- acceptarea unui lider
- familarizarea cu dinamica grupului
- dezvoltarea sentimentului "împreuna suntem mai puternici"
- respectul fata de ceilalti membri ai grupului
- constientizarea limitelor
- dezvoltarea capacitatilor de colaborare la nivelul grupului
- dezvoltarea capacitatii de solutionare a conflictelor
- constientizarea propriul nume
- reducerea tensiunilor interioare
- crearea si consolidarea relatiei dintre terapeut si beneficiar
- capacitatea de a face contact vizual si fizic
- capacitatea de a raspunde prin voce, atingere sau mimica
- trezeste latura emotionala
- exteriorizarea sentimentelor
- dezvolta energii active individuale
- da posibilitatea sa exploreze lumea sunetelor
- ofera un mediu de siguranta
- raspunde/reactioneaza la anumiti stimuli
- reduce comportamentul stereotip
- descatuseaza energiile negative
- dezvolta energii pozitive
- reduce starile de anxietate si agresivitate
- i se ofera suport afectiv
- dezvoltarea personalitatii
- da posibilitatea de a comunica non-verbal
- permite învatarea prin imitare
- acomodarea cu instrumentul muzical
6. Sesiunea de stimulare senzoriala
EFECTE:
- constientizarea propriului nume
- dezvoltarea abilitatilor de folosire a unor obiecte si materiale
- interactiune în grup
- descoperirea propriului corp
- controlul miscarilor
- încurajarea imitarii, ascultarii
- dezvoltare fizica
- reactioneaza la anumiti stimuli
- faciliteaza exprimarea placerii de miscare
- promoveaza libertatea de expresie fizica
- ofera stimulare imediata
- scoaterea din izolare
- eliberarea emotiilor
- controlul respiratiei
- dezvoltarea sentimentului de siguranta
- învata sa-si foloseasca comunicarea non-verbala
- dezvoltarea respectului fata de ceilalti
- crearea unei stari de relaxare dupa sesiune
- dezvolta anumite deprinderi si abilitati
- reducerea starilor conflictuale
- învingerea fricii



 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.