O oră de antrenament fizic pe zi poate contracara efectele statului prelungit pe scaun

O oră de antrenament fizic pe zi poate contracara efectele statului prelungit pe scaun
Majoritatea oamenilor petrec cel puțin 8 ore pe zi stând pe scaun, în birou, acasă sau în mașină. Un studiu internațional realizat pe un grup de peste 1 milion de persoane a arătat că o oră de activitate fizică moderată poate reduce factorii de risc asociați stilului de viață sedendar.

Rezultatele studiului au fost publicate în jurnalul The Lancet.

Stilul de viață inactiv este asociat cu riscul crescut de afecțiuni cardiovasculare, infarct, diabet tip 2 sau cancer.

Organizația Mondială a Sănătății recomandă ca adulții cu vârste între 18-64 ani să efectueze cel puțin 150 minute de exerciții fizice aerobice de intensitate moderată pe durata unei săptămâni.

Cercetările curente au presupus analiza a 16 studii, cuprinzând datele de la peste 1 milion de persoane. Rezultatele au arătat că persoanele care deși stau jos 8 ore pe zi dar sunt active fizic în restul timpului prezintă un risc mai scăzut de deces decât persoanele care petrec mai puține ore pe scaun dar sunt sedendare în general. Mai mult, riscul crescut asociat cu statul prelungit pe scaun a fost neutralizat de doar o oră de activitate fizică zilnică.

În cadrul aceluiași studiu s-a observat că privitul prelungit la TV, mai mult de 3 ore pe zi, a fost asociat cu creșterea riscului de deces în cazul persoanelor care erau sedentare pe tot parcursul zilei. Asta deoarece privitul la TV este un indicator al stilului de viață nesănătos în general, incluzând lipsa activității fizice.

Astfel, o oră de activitate fizică zilnică elimină efectele statului prelungit pe scaun, reducând riscul unor afecțiuni grave.

Aflați pe larg de aici ce impact are statul prelungit pe scaun asupra sănătății.

Sursa: Medical News Today

Data actualizare: 07-03-2019 | creare: 02-08-2016 | Vizite: 705
Bibliografie
Just 1 hour of exercise offsets health risks of prolonged sitting, link: http://www.medicalnewstoday.com/articles/311964.php
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • 10 activități simple care te ajută să arzi 150 de calorii
  • Birourile ajustabile, o soluție pentru reducerea sedentarismului la locul de muncă?
  • Meditația și antrenamentele aerobice ar putea combate simptomele depresiei
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.