Etichetele negative pot influența deciziile consumatorilor de a achiziționa un anumit produs alimentar

©

Autor:

Etichetele negative pot influența deciziile consumatorilor de a achiziționa un anumit produs alimentar
Etichetarea unor produse alimentare cu etichete pe care se menționează faptul că produsele în cauză sunt reclamate de către consumatori pot influența într-un mod negativ percepția consumatorului, sugerează un nou studiu. În același timp, etichetarea unui produs cu o etichetă pe care se menționează „nou și îmbunătățit” poate convinge potențialul cumpărător să achiziționeze mai ușor produsul.
În cadrul studiului, cercetătorii au etichetat biscuiții sărați identici și prăjiturile cu ciocolată ca fiind „noi și îmbunătățiți”, „tipici din fabrică” sau „reclamați de consumatori” și apoi au cerut participanților să guste mostrele de alimente și să judece fiecare produs după gradul de plăcere, prospețime și o gamă largă de alte calități.

Biscuiții și prăjiturile etichetate cu o etichetă pe care scria „reclamație a consumatorului” au primit evaluări generale semnificativ mai mici decât mostrele etichetate „nou și îmbunătățite”. Acest lucru a fost valabil atât pentru sare, un exemplu neutru, cât și pentru prăjituri, pe care cercetătorii le-au considerat un aliment inerent pozitiv. Deși rezultatele nu sunt surprinzătoare, autorii menționează faptul că gradul de impact a fost cu adevărat surprinzător.

Studiul a testat impactul etichetării alimentelor asupra predispoziției umane de a găsi experiențe negative mai semnificative și mai memorabile, dar a subliniat și tendința oamenilor de a fi sceptici față de afirmațiile că un produs este mai bun doar pentru că este etichetat „nou și îmbunătățit”. Cercetătorii au recrutat 120 de participanți cu vârsta cuprinsă între 18 și 70 de ani, care au fost rugați să evalueze mostre din două tipuri de biscuiți sau prăjituri. Cercetătorii le-au spus participanților că vor evalua eșantionul curent tipic de fabrică al unui furnizor major, un prototip nou și îmbunătățit și un eșantion care a primit plângeri ale clienților.

După fiecare mușcătură, participanții și-au indicat gustul general față de eșantion pe o scară de 9 puncte de la „dezapreciere extremă” la „plăcere extremă”. Ei au completat, de asemenea, evaluări suplimentare ale atributelor pozitive și negative ale alimentelor.

Rezultatele au arătat o influență clară a etichetării asupra percepției consumatorilor. În cazul ambelor alimente, scorurile generale de apreciere au fost semnificativ mai mici pentru mostrele etichetate „reclamație consumatorului” în comparație cu cele „noi și îmbunătățite”.

sursa: Science Daily
foto: OSU.EDU

Data actualizare: 28-01-2022 | creare: 28-01-2022 | Vizite: 336
Bibliografie
How to ruin the taste of a cookie with just two words, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2022/01/220126090533.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Alternarea între o dietă bogată în grăsimi și o dietă echilibrată poate ajuta la controlarea obezității
  • Aplicații care ajută persoanele supraponderale să reziste tentațiilor alimentare
  • Nutriția personalizată este superioară recomandărilor universale pentru o alimentație sănătoasă
  •