Exercițiile de rezistență oferă cele mai mari îmbunătățiri ale calității somnului și sănătății cardiovasculare

©

Autor:

Exercițiile de rezistență oferă cele mai mari îmbunătățiri ale calității somnului și sănătății cardiovasculare
Exercițiul de rezistență poate fi superior exercițiului aerobic ca o modalitate de a obține un somn mai bun, potrivit unor cercetări preliminare ale oamenilor de știință de la Universitatea de Stat din Iowa. În consecință, deoarece un somn de calitate este esențial pentru sănătatea cardiovasculară, exercițiile de rezistență ar putea fi mai utile pentru îmbunătățirea sănătății cardiovasculare.
Pentru studiu, cercetătorii au recrutat peste 380 de adulți inactivi fizic și cu hipertensiune arterială care au îndeplinit criteriile pentru supraponderalitate sau obezitate. Participanții au fost repartizați aleatoriu într-un grup fără exerciții (pentru comparație) sau într-unul dintre cele trei grupuri de exerciții (numai aerobic, numai de rezistență sau combinat aerobic și rezistență) timp de 12 luni. Toți cei din grupurile de exerciții au participat la sesiuni supravegheate de 60 de minute de exerciții, de trei ori pe săptămână, grupul de exerciții combinate făcând 30 de minute de exerciții aerobice și 30 de minute de exerciții de rezistență.

Participanții care au efectuat exerciții aerobice au putut alege dintre benzi de alergare, biciclete verticale, înclinate sau eliptice în timpul fiecărei sesiuni. Cercetătorii au monitorizat ritmul cardiac al participanților, pentru a-l menține continuu în intervalul prescris de ritm cardiac pentru un exercițiu de intensitate moderată până la viguroasă. Participanții la studiu au finalizat o varietate de evaluări la început și la 12 luni. Cercetătorii au măsurat, printre altele, durata somnului, eficiența somnului, latența somnului și tulburări de somn.

Studiul a constatat că mai mult de o treime (35%) dintre participanții la studiu au avut un somn de proastă calitate la începutul studiului. Dintre cei 42% dintre participanți care nu dormeau cel puțin 7 ore la începutul studiului, durata somnului a crescut cu o medie de 40 de minute în 12 luni pentru participanții care au efectuat exerciții de rezistență, comparativ cu o creștere de aproximativ 23 de minute în grupul de exerciții aerobice, aproximativ 17 minute în grupul de exerciții combinate și aproximativ 15 minute în grupul de control.

Pe baza acestor constatări, intervențiile axate pe exercițiile de rezistență pot fi o nouă modalitate de a promova un somn mai bun și de a îmbunătăți sănătatea cardiovasculară.

sursa: News Medical

Data actualizare: 08-03-2022 | creare: 08-03-2022 | Vizite: 279
Bibliografie
Resistance exercises may be a new way to promote better sleep and improve heart health, link: https://www.news-medical.net/news/20220303/Resistance-exercises-may-be-a-new-way-to-promote-better-sleep-and-improve-heart-health.aspx
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune: