Farmaceutica Remedia estimează o creştere a cifrei de afaceri cu 8% în 2013, la 58 milioane euro

Data publicării: 15-02-2013

Compania Farmaceutica Remedia Deva (vest), listată la Bursa de Valori Bucureşti /BVB/, estimează o cifră de afaceri de 58 de milioane de euro în 2013, în creştere cu 8% faţă de 2012, când cifra de afaceri s-a situat la 53 milioane euro, potrivit datelor prezentate joi de conducerea companiei, cu prilejul marcării a patru ani de la listarea la bursă.
Compania activează în domeniul distribuţiei de produse farmaceutice şi deţine 72 de farmacii la nivel naţional, având un program de extindere cu 5-10 farmacii pe an, în perioada următoare. În 2012, compania a deschis şase farmacii noi, din care două în mediul rural, considerat în ultima perioadă un segment foarte atractiv pentru distribuitori.
La o valoare a pieţei autohtone de medicamente şi produse farmaceutice de circa 2,6 miliarde euro în 2012, cota de piaţă a Farmaceutica Remedia este estimată sub 2%.
Principalul canal de distribuţie îl reprezentau farmaciile proprii Remedia - 33,79% din totalul vânzărilor, urmat ca pondere de alte farmacii - 25,97%, spitale - 15,27%, depozite - 12,22%, alte canale de distribuţie - 12,75%.
Firma are 480 de angajaţi şi distribuie către 2.500 de clienţi un portofoliu de produse care vizează medicamente şi tratamente, vitamine, suplimente alimentare, produse pentru copii şi cosmetice.
Acţionarii companiei sunt Norbert Valentin Ţăruş - cu 66 % din acţiuni, AHG Vermogensverwaltungs GmbH - 16 %, acţionari persoane fizice - 8% şi acţionari persoane juridice - 9%.
Farmaceutica Remedia este listată la categoria a II-a a BVB şi are o valoare de piaţă de aproape 34,5 milioane lei.
În România există 7.000 de farmacii, media la mia de locuitori fiind de 2-3 ori mai mare decât în statele vest-europene. În oraşe, numărul farmaciilor este limitat pe criterii demografice. De la 1 ianuarie 2015 piaţa va fi liberalizată şi este de aşteptat intrarea unui mare retailer pe piaţa românească, care să achiziţioneze circa 1.000 de farmacii, respectiv 2-3 lanţuri existente de distribuţie, ceea ce va reprezenta o oportunitate pentru firme ca Farmaceutica Remedia, mai ales că acţionarii principali sunt dispuşi să îşi reducă semnificativ participaţiile deţinute.
Sursa: Agerpres, 15-02-2013, Vizualizari 1274
 Agentia Nationala de Presa Agerpres Stirile medicale sunt furnizate de Agentia Nationala de Presa "Agerpres", partenerul nostru pe sectiunea de Noutati si Stiri medicale.