Ati avut asa stari sau senzatii?ce parere aveti? mersi.

29-07-2015
oanav1988
Nu este medic/terapeut
oanav1988
Buna ziua.
Ma numesc Oana, am 27 ani si in urma cu 2 ani si jumatate am intrat in stari de tulburari din cauza mai multor factori.pe la 20 de ani, tin minte ca transpiram de la emotii, roseam si ma blocam cind discutam cu cineva, mai tirziu am inteles ca era anxietate.
Am mascat vre-o 5 ani aceste stari, mintea mea devenind foarte sensibila la zgomote, intilnindu-ma si vorbind chiar si cu prietenii, ma simteam intr-o tensiune si agitatie a mintii, avind si batai rapide de inima.Imi venea greu sa vorbesc despre mine, despre ce simt, vorbeam putin.Tin minte ca cind plecam la magazin, mergind pe drum, transpiram si nu doream sa ma intilnesc cu cineva cunoscut, ca simteam ca n-o sa pot zimbi si n-o sa pot raspunde la intrebari.
Credeam ca e trasatura de caracter si nici parintilor nu le-am spus ce simt si pe la 25 de ani, un medic oncolog m-a vazut asa emotionata si mi-a propus sa vb cu un medic psihiatru.
M-am vazut cu medicul si mi-a dat risperidona si paroxetina si mi-a spus fara detalii ca e o depresie sub mai multe forme, eu nu prea intelegeam ce este o depresie.
Am primit acest tratament in jur la un an si citeva luni si am scazut din doze, crezind ca din cauza lor nu ma simt inca vindecat, ca intrebasem medicul cit timp trebuie sa le primesc si mi-a dat din umeri, a reusit sa fuga de raspuns.
La 3 zile dupa scaderea medicamentelor am facut prima data delir si parintii m-au internat pe o luna.Dupa ce am iesit, am baut 3-5 zile pastile si iarasi nu le-am baut si m-au internat iarasi pe o luna.A urmat o perioada remisie si tot din cauza ca faceam ceva schimbari in tratament faceam psihoza din nou.In acesti 2 ani am facut delir si am fost internat de vre-o 5 ori.
Ultima externare a fost in urma cu 5 luni, am fost la frigarui cu niste prieteni si am servit sampanie si tin minte ca aveam o frica puternica si am intrat in psihoza.
Din martie primesc tot risperidona si venlafaxina, risperidona nu a fost schimbata niciodata pina in prezent.
Dintre simptomele care le simt sunt: stare de concentrare scazuta la filme, vorbesc putin si cu efort, pe strada cind ies, nu stiu din ce cauza dar analizez fiecare om, le privesc fetele si nu inteleg cum de ei au fetele zimbitoare, vorbesc degajat si mult iar eu nu pot fi asa. Simt ca sunt diferita, un pic imi pare ca imi privesc corpul din cap, cind merg pe strada. imi simt mintea neutra, un fel am psihicul incordat si nu pot sa zimbesc, totul e o analiza serioasa.nu simt placere de la lucruri privite, auzite.parca imi frineaza mintea si nu decurge timpul in placere, doar in gindire analitica asupra starilor mele.
Am fost la psihoterapie si imi venea greu sa povestesc depre ce simt, defapt nu imi dau seama care e motivul depresiei concret. Unii medici imi spun ca am schizofrenie, alt medic tulburare de personalitate si toti imi spun ca nu stiu daca o sa ma vindec intre timp.mi-au spus sa urmez 5-7 ani strict medicamentele si doar timpul o sa arate cum merge vindecarea sau evolutia bolii. As dori sa aflu de la dumneavoastra, daca ati avut exact asa stari cum am descris eu si daca cu tratament au disparut aceste stari, senzatii. Si va rog sa scrieti ce parere aveti, daca as fi schizofrenica sau cu tulburare de personalitate, sau din cauza acutizarii depresiei sa transformat in ceva mai grav. Va multumesc si va doresc la toti succese si sanatate.
12 comentarii
0
30-07-2015, ora 15:23
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
De cate ori ati avut deliruri si halucinatii (vizuale, auditive, olfactive, tactile etc) ?
Dati exemple de tipuri de deliruri pe care le-ati avut.
ex: delir mistic, delir de persecutie, delir erotoman (vi se parea ca v-ati indragostit foarte tare de cineva) etc
0
30-07-2015, ora 17:13
oanav1988
Nu este medic/terapeut
oanav1988
Buna ziua.
Primele simptome cu citeva zile inaintea primului episod psihotic au fost simptome de urmarire, frica, apoi s-a manifestat delirul cu tangente religioase.
Altele au fost declansate din cauza unei stari puternice de frica.frica si stare de deznadejde de a ma ajuta cumva cineva, o traire puternica.o perioada intelegeam gresit lucrurile si cautam alte subintelesuri ale cuvintelor.acum cred ca de la depresie simt ca merg ca un robot, mintea si privirea e incetinita.
Am o seriozitate in interpretarea lucrurilor si imi simt psihicul neutru.acum primesc tot risperidona 2mg de 2 ori.retraiesc cind trebuie sa merg undeva, imi fac griji cum o sa ma comport in anturajul oamenilor.
Va multumesc.
0
30-07-2015, ora 21:58
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Nu cred ca aveti schizofrenie.
Va plangeti de multe elemente de depresie si anxietate. Lentoarea e data de depresie. Fobia sociala e data de anxietate. Poate venlafaxina care e un medicament care merge si pe depresie si pe anxietate, nu isi mai face efectul. Vorbiti cu medicul sa il schimbe sau sa mariti doza, cum considera el. Si risperidona poate avea ca efect secundar depresia. De aceea doza de antidepresiv trebuie foarte bine reglata astfel incat sa va simtiti bine.
0
31-07-2015, ora 19:11
oanav1988
Nu este medic/terapeut
oanav1988
Buna seara, dna/dra clara p.
Va multumesc ca mi-ati raspuns.vreau sa va intreb ca chiar daca am avut de citeva ori stari delirante, care au fost induse de multe ori de oprirea tratamentului si unele din cauza unor doze mici de alcool, dar si din cauza insomniei.adica dvs sunteti de parere ca nu as avea schizofrenie sau chiar o tulburare de personalitate?azi am marit putin doza de antidepresant si simt si placere si energie.ginduri mai fluide.placere in auditia muzicii.imi vine sa ies afara.nu analizez fetele oamenilor si imi simt psihicul placut.tot nu pot zimbi dar nu simt acea neutralitate a mintii.medicul mi-a spus sa primesc risperidona 5-7 ani pentru a se ameliora sistemul nervos.numai timpul v-a arata cum decurg lucrurile.as prefera si toata viata sa iau doze minime, dar sa simt viata si sa pot face ceva in viata.cind ma simt rau cred ca am schizofrenie, iar cind ma ajuta antidepresantele ma simt in limitele normalului.Va multumesc.
0
01-08-2015, ora 14:36
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Trebuie sa gasiti dozele de antidepresiv care in combinatie cu antipsihoticul sa nu va vireze. Numai dv. stiti care sunt acelea. Nici doctorul nu vi le poate spune.
Insomnia mai poate produce psihoza. Trebuie sa dormiti in fiecare noapte. Daca nu puteti dormi obligatoriu un anxiar sau un diazepam ca obositi creierul.
Poate sa fie o tulburare de personalitate dar este mai putin important ce denumire poarta. Faceti doar tratamentul, cum vi l-a dat doctorul pentru a nu mai intra in delir.
Inca o data va spun nu va plangeti de lucruri care ar duce la concluzia ca aveti schizofrenie.
0
05-08-2015, ora 15:10
oanav1988
Nu este medic/terapeut
oanav1988
Buna ziua.
De citeva zile ma simt mai bine, iau 150mg venlafaxina, dar am fost la alt medic sa vad parerea si mia dat liposom forte 10 zile si diazepam la necesitate.
Vreau sa va spun ca ma scol deobicei la amiaza si trebuie sa treaca citeva ore pina simt mintea mai optimizata.Nu stiu daca e bine sa intreb medicul daca pot scadea cu jumatate de mg din risperidona.mia spus ca o sa incercam, dar logic micsorsrea neurolepticului ar favoriza aparitiile psihotice.Va multumesc si va doresc numai bine si dvs.
0
05-08-2015, ora 17:43
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
E bine. Sa luati diazepamul in fiecare noapte in care nu puteti dormi.
0
05-08-2015, ora 17:49
oanav1988
Nu este medic/terapeut
oanav1988
Multumesc pentru pareri.Sa fiti sanatoasa!
0
05-08-2015, ora 17:55
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Asemenea!
0
05-08-2015, ora 19:25
oanav1988
Nu este medic/terapeut
oanav1988
Doamna Clara, cer iertare daca v-a rapesc din timp, vreau sa va spun ca am vorbit cu medicul de la prima internare, medicul curant si am inteles ca as avea o tulburare de personalitate, mai exact schizotipala.am citit despre ea ca e cronica, dar daca imi permite-ti v-as ruga sa-mi spuneti daca psihoterapia, ar modifica gindurile sau regla putin aceasta tulburare.Multumesc!
0
06-08-2015, ora 12:00
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Depinde acum si de psiholog. Poti incerca cateva sedinte daca ai posibilitatea, sa vezi cum merge. Psihoterapia poate ajuta macar pe moment in orice boala. Te invata sa gestionezi mai bine starile. Incearca !
0
06-08-2015, ora 17:52
oanav1988
Nu este medic/terapeut
oanav1988
Va multumesc frumos!
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomandă un Psihoterapeut sau caută unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care vă prezintă peste 3900 de terapeuți din România. Avantajul acestui site este că pune mare preț pe recomandările pacienților. Găsiți prezentări detaliate ale serviciilor psihologice, citiți recomandări, vă puteți programa online. În plus, există o secțiune cu o mulțime de articole interesante și teste psihologice.
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.