Ce alimente ajuta la psihic?(pentru anxietate/stari depresive etc)

05-08-2017
Vernus
Nu este medic/terapeut
Vernus
Vreau sa va intreb ce alimente ar ajuta la psihic si care sunt interzise?am auzit ca e buna ciocolata neagra pentru stari depresive, e adevarat?Ce alimente nu am voie sa iau daca am anxietate si ce alimente imi fac bine pentru psihic?
Cafea, ceai verde, ceai negru, sunt interzise?
Ce as putea consuma ca si tonic mental daca astea de mai sus sunt interzise?

Iau AD, AP si anxiolitice.
3 comentarii
2
06-08-2017, ora 11:38
Psiholog Niculina Ciuperca
Psihologie, București
Psiholog Niculina Ciuperca
De evitat:
- produsele alimentare care contin cafeina, nicotina sau conservanti, deci cafeaua, ceaiul negru ies din calcule. Ceaiul verde contine cofeina in cantitati moderate, chinezii îl folosec pentru tratarea durerilor de cap si chiar a depresiei, deci poți să-l folosești, dar circa o cană pe zi.
- Ciocolata neagra creste fluxul de sange de la nivelul creierului precum si al inimii si contribuie la imbunatatirea functiei cognitive. Ciocolata neagra ajuta la reducerea riscului de accident vascular cerebral, contine multi compusi chimici (printre care si fenietilamina) care au un efect pozitiv asupra starii de spirit si al sanatatii cognitive al unei persoane.
Dar ca și în cazul ceaiului verde, nu trebuie făcut excese, doar 1-2 tablete de ciocolată neagră.


E bine de știut:

1). Serotonina este o substanta chimica cu rol de neurotransmitator al sistemului nervos central, care echilibreaza starea de spirit a unei persoane. Eliberarea serotoninei poate fi stimulata prin consumul de alimente care contin grasimi bune: nuci, ulei de masline si peste. Dupa consumarea acestor alimente, organismul va elibera mai multa serotonina.

2).Vitamina D
Aceasta se gaseste in mod natural in uleiul de peste si este adaugata in lapte. Este o vitamina foarte importanta in prevenirea atacurilor de anxietate sau cel putin in reducerea intensitatii lor. Cu toate acestea, vitamina D administrata sub forma de supliment nu va contribui la ridicarea valorilor acesteia din corpul unei persoane. Pentru a se ajunge la rezultatele optime, este necesara expunerea la soare de mai multe ori pe saptamana.

3). Acid folic
Considerat drept hrana pentru creier, acidul folic este esential pentru functionarea corecta a creierului. Cercetarile au demonstrat ca deficitul de acid folic poate cauza anxietate, oboseala si depresie. De aceea este esential sa se consume suficient acid folic, care se gaseste in forma naturala in spanac, varza, paine, cereale integrale, fasole si fructe uscate.

4).Vitaminele B
Vitaminele B1, B3, B6, si B12 sunt esentiale pentru cei care sufera de anxietate. Creierul si corpul au nevoie de surse constante si cantitati suficiente din aceste vitaminte pentru a se asigura un echilibru la nivelul sistemului nervos si pentru reglarea productiei hormonale. Aceste vitamine pot fi gasite in fasole uscata, cereale integrale, peste, carne de porc, oua si produse lactate.
1
08-08-2017, ora 11:01
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iași
Dietetician Acasandrei Mihaela
Buna ziua!

Aveti aici si o selectie de articole de unde va puteti informa cu privire la alimentele benefice pentru sanatatea mentala:
http://www.romedic.ro/hrana-pentru-creier-top-5-alimente-0P34984
http://dieta.romedic.ro/dieta-mind
http://dieta.romedic.ro/vitamina-d-calciferol
http://dieta.romedic.ro/vitamina-d-si-functia-cerebrala

Desi nu sunt pliate exact pe tulburarile de anxietate si depresie, legumele si fructele bogate in vitamine si minerale antioxidante, nuciferele, semintele oleaginoase, pestele gras, sunt alimentele etalon pentru sanatatea si integritatea sistemului nervos.

In ceea ce priveste expunerea la soare pentru sinteza endogena a vitaminei D este important de stiut cum sa faceti acest lucru fara a va expune riscului de aparitie al cancerului de piele.
Astfel, fără a utiliza cremă fotoprotectoare, expunerea la soare a brațelor și a picioarelor, neacoperite, timp de 5 – 30 de minute (în funcție de timpul din zi, sezon, latitudine și gradul de pigmentare al pielii), de două ori pe săptămână, între orele 10 a.m. și 3 p.m. este considerată sigură și suficientă pentru a acoperi necesarul organismului de vitamina D in timpul sezonului cald (lunie mai, iunie, iulie, august). Ulterior, e posibil sa fie necesara suplimentarea, in cazul in care aportul din alimentatie este insuficient.

Este important sa identificati daca nu aveti deja un deficit de vitamina D gata instalat, aceasta conditie fiind prezenta la mai mult de 1 miliard de persoane de pe glob, deoarece este greu de adus necesarul zilnic de vitamina D din dieta, iar programul de lucru se suprapune in mod frecvent cu intervalul sigur in care vitamina D poate fi sintetizata la nivelul pielii prin expunere la ultravioletele solare. In acest caz, dozarea nivelului plasmatic a 25-hidroxi-vitaminaD este oportuna pentru diagnostic si corectarea deficitului prin administrarea suplimentelor, pe cale orala, conform indicatiilor medicului. Corect este ca vitamina D sa provina din alimentatie si expunere solara, iar unde nu este posibil astfel, sa se realizeze suplimentarea din surse sigure. Intr-adevar, nu toate suplimentele sunt eficiente, dozele trebuie stabilite in functie de nevoi, inclusiv administrarea trebuie sa tina cont de anumite conditii speciale, de aceea necesita supraveghere medicala.

La fel si acizii grasi Omega 3 din pestele gras ar putea ajuta la ameliorarea simptomelor depresiei si anxietatii. Acestia se gasesc in mod natural in alimente de origine animala (EPA si DHA, forme usor asimilabile): peștele gras, oul, dar si in surse vegetale: fructe oleaginoase, uleiuri vegetale, semințe oleaginoase, insa biodisponibilitatea lor este variabila de la individ la individ. Cu toate acestea, includerea lor in alimentatie este esentiala pentru sanatatea organismului, cu moderatie desigur.

Ciocolata cu un continut ridicat de cacao (peste 75%, chiar 85%), nucile, pestele sunt eficiente pentru imbunatatirea sanatatii mentale DOAR ca parte integranta a unei alimentatii echilibrate si a unei vieti cat mai active, respectand o igiena riguroasa a programului de somn si odihna, alaturi de tratamentul mentionat, administrat corect si respectand toate recomandarile medicului care va urmareste evolutia starii de sanatate.

In acelasi timp, limitati consumul de produse cu adaos mare de zaharuri, cerealierele rafinate, grasimile saturate din dulciurile concentrate, produsele tip junk-food, băuturile îndulcite cu zahăr sau îndulcitori artificiali/naturali, acidulate sau nu, băuturile alcoolice, tutunul, acestea manifestand efecte negative asupra sistemului nervos si a organismului ca intreg.

Multa sanatate!
2
08-08-2017, ora 13:05
Vernus
Nu este medic/terapeut
Vernus
Multumesc mult pentru raspunsuri!!!
O saptamana frumoasa!
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomandă un Psihoterapeut sau caută unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care vă prezintă peste 3900 de terapeuți din România. Avantajul acestui site este că pune mare preț pe recomandările pacienților. Găsiți prezentări detaliate ale serviciilor psihologice, citiți recomandări, vă puteți programa online. În plus, există o secțiune cu o mulțime de articole interesante și teste psihologice.
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Alimente care ne fac fericiți
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.