Efectele anxietatii, depresiei si stresului asupra pielii

23-09-2021
d3c3ption
Nu este medic/terapeut
d3c3ption
Buna ziua!

Sufar de depresie si anxietate de 6 ani si jumatate, dar ultimii 3 ani si jumatate au fost cei mai critici. Pe langa multiplele simptome fizice pe care le am, precum peirderea aptitului sexual, lipsa poftei de mancare, subtierea, caderea si albirea parului, mai este si problema asta din care am facut o obsesie : uscarea tenului, formarea ridurilor si nu ma refer doar la cele de expresie. pe langa cele de expresie, am riduri verticale de la coltul ochilor in jos, in forma in care se cuteaza pielea de la perna. in plus, tenul e foarte uscat, crapat, patat, pielea lasata in jos si foarte subtiata. Se cunoaste ca straturile profunde ale pielii nu mai exista aproape deloc, mai ales sub ochi. Ochii sunt inrositi, pleoapele se vad rosii si vasele de sange din pleoape sunt visinii, ca si cum sangele nu ar mai circula pe acolo. Somnul e oribil, pielea nu se reface, am imbatranit vreo 20 de ani in 3 ani, arat muult mai batran decat sunt, arat de 45 si ma simt de 100. Am inceput sa contemplez ideea suicidului sau ideea de a renunta la viata in sens simbolic, mergand in Tibet si facandu-ma calugar budist...
Am 28 de ani si poate o sa spuneti ca e normal sa mai apara riduri fine...dar obsesia ma face sa fiu foarte atent la ceilalti oameni de varsta mea sau mai in varsta si nu am vazut la absolut nimeni o fata asa de distrusa si imbatranita ca a mea... Mentionez totusi ca atunci cand am prins 3 nopti de somn bun, adica o data pe an, tenul meu arata mai bine...dar prolema e ca nu pot sa dorm tocmai din cauza stresului provenit din felul cum arat, ceea ce agraveaza si mai mult situatia, cerc vicios...daca aveti sfaturi, sugestii sau situatii similare, astept comentarii. Daca as sti ca e reversibil si pot sa arat din nou ca un om normal, as putea sa ma linistesc si sa dorm...
Multumesc mult !
7 comentarii
1
23-09-2021, ora 13:31
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Tratament faceti pentru a dormi?
1
23-09-2021, ora 17:22
d3c3ption
Nu este medic/terapeut
d3c3ption
Am luat sertralina 50 mg dimineata si trittico 50 mg seara din noiembrie 2020 pana in iulie 2021. Stiu ca nu trebuia sa opresc tratamentul pana la vindecarea totala a depresiei si anxietatii, dar am incheiat tocami pt ca nu prea mai simteam emotiile si psihoterapeutul mi a spus ca e poate trata si fara medicamentatie. Pe perioada tratamenului a fost la fel in atat pe partea psihologica, cat si fizica. Nopti bune de somn, 2 sau 3 la un an sau jumatate de an am avut si sub tratament si inainte de tratament.
0
23-09-2021, ora 20:41
tassevasi
Nu este medic/terapeut
tassevasi
Tinere e greu pt tine, inteleg toate problemele, banuesc ca nu esti casatorit si asta te framinta. Incerc sa-ti spun citeva lucruri ce te poate ajuta. Incearca sa faci mult sport, indiferent de timpul de afara, bicicleta te ajuta f f mult, poti pleca pe munte, sunt grupuri pe net, te poti atasa. Mai poti sa faci gimnastica zilnic sa ajungi la performante ridicate, la orice virsta te apuci de sport nu e tirziu si rezolva de multe ori cam toate problemele de care spui inclusiv somnul. Eu am o virsta si fac gimnastica zilnic, am trecut si eu prin insomnii am luat si eu tratament pt ca sa dorm dar numai 4-5 luni si cum spui tu, apar si efecte secundare, ca asa sunt medicamentele astea. Nici acum nu dorm f bine dar inainte de culcare eu iau o gura plina de tuica de pruna (50ml) nu altceva si aceasta face minuni pt inima si pt somn, dar nu iau medicamente de la psihiatru.
1
23-09-2021, ora 20:49
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Daca mai aveti anxietate si depresie se continua tratamentul cu Sertralina. Daca Trittico care este un antidepresiv ce merge si pe insomnie nu v-a ajutat sa adormiti trebuie adaugat ceva la medicatie care sa va ajute sa adormiti (o doza mica de neuroleptic sau un somnifer). Nu se poate sa stati asa cu lunile sau anii. E in detrimentul sanatatii dv. fizice si psihice. Trebuie tinuta legatura lunar cu medicul psihiatru care sa va adapteze schema de tratament de cate ori este nevoie. Nu ati facut bine ca ati intrerupt si psihologii nu ar trebui sa se bage in prescriptiile medicilor. Sedintele la psiholog le faceti in paralel daca va sunt de folos.
O sa aratati bine dupa ce va veti trata depresia, anxietatea si insomnia, veti vedea. Spuneti medicului psihiatru despre toate simptomele care va preocupa, exact cum ati scris aici. Tratamentul este personalizat.
1
24-09-2021, ora 14:19
d3c3ption
Nu este medic/terapeut
d3c3ption
Mulțumesc pt răspunsuri!
Sport am făcut și încă fac, chiar dacă nu foarte regulat. Da, ajută, se spune ca ar fi la fel de eficient ca antidepresivele, fără efectele adverse. În cazul meu, când eram cât de cât mai relaxat și mai optimist, sportul m a ajutat sa dorm mai bine și sa arat mai bine.

Am tot ascultat pe yt doctori care vorbesc de riduri, de întinerire etc și am aflat ca tenul este afectat de nivelurile ridicate de zahar în sânge, iar stresul desigur ca ridica nivelul de zahar pt ca organismul se pregătește de lupta sau de apărare, ca și cum ar fi o amenintare fizica. Plus ca depresia și insomnia te dereglează hormonal și hormonii sunt foarte implicați în somn și în procesele de regenerare a organismului, cum ar fi hormonii de creștere sau Melatonina din timpul somnului. Apoi, mai este și sistemul digestiv care e afectat de stres și nu mai absorbi nutrienti necesari din alimentație, apoi circulația este afectata... Deci un lanț de efecte și trebui sa ma concentrez mai bine pe cauza.
Acum nu știu ce sa fac cu medicamentația... Atat de rău m am simțit când am întrerupt sertralina încât mi e frica sa mai iau iarăși.
Mai e un medicament pe care l am luat mai demult vreo 2 săptămâni, se cheamă Valdoxan, e pt somn, stimulează producția de Melatonina. Am avut câteva botpu bune atunci și într adevăr arătam mai bine. Ținem legătura, sănătate!
0
27-09-2021, ora 21:32
Psiholog Niculina Ciuperca
Psihologie, București
Psiholog Niculina Ciuperca
Încercați și psihoterapie concomitent cu medicația pentru a obține rezultate mai bune.
0
06-11-2021, ora 11:19
Dr. Mătușa Ion-Cătălin
Psihiatrie, Sibiu
Dr. Mătușa Ion-Cătălin
Schimbati medicatia si faceti o evaluare psihologica pt a vedea cat de depresiv sunteti !Mergeti la o reevaluare psihiatrica!
Adaugă un comentariu / răspuns

Programari cabinete medicale, clinici Alege-ți medicul și fă o programare!
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.
15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomandă un Psihoterapeut sau caută unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care vă prezintă peste 3900 de terapeuți din România. Avantajul acestui site este că pune mare preț pe recomandările pacienților. Găsiți prezentări detaliate ale serviciilor psihologice, citiți recomandări, vă puteți programa online. În plus, există o secțiune cu o mulțime de articole interesante și teste psihologice.
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.