Inghesuiala la CJAS pentru obtinerea adeverintelor de asigurat
Data publicării: 05-02-2009
Potrivit directorului CJAS Braila, Mariana Tarachiu, aglomeratia de la ghisee este creata din vina medicilor de familie, care pun inutil oamenii pe drumuri, in conditiile in care ar trebui sa aiba la cabinet lista cu pacientii asigurati.
"Chiar nu inteleg de ce s-a ajuns aici, in conditiile in care medicii de familie au lunar actualizate listele cu pacientii asigurati. Numarul prea mare de persoane care solicita aceste adeverinte ne obliga sa actionam. In cazul in care prevederile contractuale nu sunt respectate, medicii de familie vor fi aspru sanctionati", a declarat Mariana Tarachiu.
Directorul CJAS a explicat ca, pentru situatiile de urgenta, nu este nevoie de adeverinta de asigurat, pacientul beneficiind de asistenta de urgenta indiferent de calitatea de asigurat.
"In situatia in care serviciul medical este programabil, pacientul trebuie sa respecte urmatoarea filiera: se prezinta la medicul de familie care, daca nu este de competenta lui, face o trimitere catre un medic specialist, iar la randul sau, medicul specialist decide daca bolnavul necesita internare in spital", a explicat Mariana Tarachiu.
Seful CJAS a adaugat ca medicul specialist din ambulatoriu, care primeste un pacient de la medicul de familie, nu are de ce sa ceara adeverinta de asigurat, pentru ca are certificarea calitatii de la medicul de familie.
Sursa: Agerpres,
05-02-2009, Vizualizari 476