Îți deschizi un salon de înfrumusețare? Ai rezervat la noi un discount de 30 % pentru toate serviciile de medicina muncii!

Data publicării: 17-01-2020

Saloanele de înfrumusețare, inclusiv cele de coafură, pot să funcționeze de-acum numai dacă sunt verificate sanitar în avans, prevede un ordin al Ministerului Sănătății (MS) care se aplică deja de marți. Cu alte cuvinte, aceste businessuri nu mai sunt autorizate sanitar în baza unei declarații pe propria răspundere, cu verificarea ulterioară. Asta înseamnă că saloanele deja funcționale au 30 de zile pentru a cere reautorizarea.

Învață MS Excel, Word și Powerpoint într-un singur curs

Chiar dacă te descurci mai bine să folosești pixul și hârtia, inevitabil va trebui să folosești programele din pachetul Office pentru a face prezentări, pentru a scrie documente și pentru a introduce date. Dar uneori e greu să te descurci în aceste programe, mai ales dacă nu ai avut de-a face cu ele prea des.

Concret, Ordinul MS 15/2020 a eliminat marți autorizarea sanitară pe baza răspunderii proprii și a introdus obligația ca saloanele de înfrumusețare (cod CAEN 9602) să ceară certificarea conformității cu normele de igienă și sănătate publică.

Însă ce implică această certificare? Conform regulilor incluse în Ordinul MS 1.030/2009, certificarea se face la cererea titularului activității, în acest sens fiind depusă o documentație specifică:
  • cererea și documentele aferente specifice domeniului activității (modelul este anexat la articol);
  • memoriul tehnic în care este descris modul de îndeplinire a cerințelor prevăzute de reglementările legale specifice domeniului de activitate;
  • dovada achitării tarifului de certificare, în cuantum de 200 de lei.

Acest dosar de autorizare se depune, în esență, la autoritatea locală de sănătate publică. Pentru a soluționa cererea, autoritățile analizează documentația și evaluează obiectivul, urmând să elibeze apoi o notificare scrisă. Soluționarea se face în maximum 20 de zile lucrătoare de la înregistrarea solicitărilor.

Referitor la saloanele de înfrumusețare care deja funcționează, acestea au la dispoziție 30 de zile de la intrarea în vigoare a ordinului MS pentru a solicita certificarea conformității cu normele de igienă și sănătate publică. Termenul este, astfel, 13 februarie 2020.

Până acum, aceste businessuri erau autorizate sanitar numai în baza unei declarații pe propria răspundere, pentru care nu se plătea vreun tarif. Mai precis, autorizarea sanitară se emitea pe baza declarației și apoi, în maximum 30 de zile lucrătoare, urma un control al autorităților.

Așadar, schimbarea majoră este că saloanele de înfrumusețare sunt verificate în avans, pentru obținerea autorizației sanitare, nu ulterior autorizării. În plus, acestea trebuie să achite un tarif de 200 de lei, în condițiile în care până acum nu achitau vreun tarif.

Articol preluat din Avocatnet.ro (mulțumiri)

Pentru transparență și conformitate, vă informăm că discountul de 30% se aplică la tarifele de catalog, respectiv 70 de lei pentru controlul medical periodic și 100 de lei pentru controlul medical în vederea angajării.
Se aplică și discount de volum, cei 30% sunt minimul garantat pentru orice salon de înfrumusețare nou înființat.
Suntem siguri că vreți să aflați mai multe:

  • Telefon: 0752.030.439, 0752.190.154
  • Sms, Whatsapp: 0745.089.722, 0752.190.151
  • E-mail: office@alexis-medical.ro, cma@alexis-medical.ro

Lucrează cu cei mai buni.
Contactează-ne și obține toate avantajele unui contract cu CENTRUL MEDICAL ALEXIS așa cum au făcut cei peste 3600 de clienți mulțumiți și fideli.
Sursa: CENTRUL MEDICAL ALEXIS, 17-01-2020, Vizualizari 85
 Agentia Nationala de Presa Agerpres Stirile medicale sunt furnizate de Agentia Nationala de Presa "Agerpres", partenerul nostru pe sectiunea de Noutati si Stiri medicale.