Legumele cu frunze verzi - secretul unui sistem muscular puternic și eficient

©

Autor:

Legumele cu frunze verzi - secretul unui sistem muscular puternic și eficient
Cercetătorii de la Edith Cowan University (ECU) din Australia au realizat un studiu referitor la efectele benefice ale legumelor cu frunze verzi asupra organismului uman. Rezultatele au arătat cum funcția musculară este îmbunătățită în urma unui consum regulat de legume cu frunze verzi, persoanele cu o dietă bogată în aceste alimente prezentând o creștere a randamentului musculaturii membrelor inferioare.
Avantajele unui sistem muscular sănătos și puternic sunt numeroase. Mușchii au un rol esențial în mișcare, în menținerea echilibrului și în menținerea integrității sistemului osos. O funcție musculară redusă poate predispune pacienții la căderi, rezultând în fracturi severe. Așadar, este necesară o alimentație adecvată, care să susțină activitatea musculară zilnică.

Cercetătorii de la ECU au colectat și analizat date de la 3.759 de pacienți incluși în studiul AusDiab din cadrul Baker Heart and Diabetes Institute, din Melbourne. Pacienții au fost urmăriți pe o perioadă de 12 ani. Rezultatele au arătat că persoanele cu un consum mare și regulat de nitrați din legume cu frunze verzi prezintă o rezistență cu 11% mai mare a membrelor inferioare decât persoanele cu un aport mai mic de nitrați. În plus, pacienții cu dietă bogată în legume cu frunze verzi au putut înregistra viteze de mers superioare, cu până la 4% mai mari față de restul.

„Studiul nostru a arătat că dietele bogate în legume cu concentrații crescute de nitrați vă pot întări puterea musculară, independent de orice activitate fizică”, a afirmat dr. Marc Sim, cercetătorul principal din studiu, membru al Institute for Nutrition Research. „Cu toate acestea, pentru a optimiza funcția musculară, propunem o dietă echilibrată, atât bogată în legume cu frunze verzi, dar și în combinație cu exerciții fizice regulate, inclusiv antrenamente cu greutăți.”

Sănătatea sistemului muscular contribuie semnificativ la o îmbătrânire adecvată a organismului, putând crește calitatea vieții persoanelor în vârstă. Riscul de căderi la vârstnici pune in pericol viața acestora, deoarece operațiile pentru posibile fracturi sau dislocări de șold sau umăr sunt deseori contraindicate în cazul acestor pacienți, existând foarte puține variante terapeutice rămase disponibile. „Cu aproximativ unul din trei australieni în vârstă de peste 65 de ani suferind o cădere în fiecare an, este important să găsim modalități de prevenire a acestor evenimente și a consecințelor lor potențial grave.”

Printre legumele cu frunze verzi cercetate, s-au regăsit salata, spanacul, varza și sfecla roșie, oferind numeroase beneficii pentru sănătate. „Mai puțin de unul din zece australieni mănâncă cinci până la șase porții recomandate de legume pe zi”, a afirmat dr. Marc Sim. „Ar trebui să mâncăm o varietate de legume în fiecare zi, cel puțin una dintre acestea fiind legume cu frunze verzi, pentru a obține o serie de beneficii pozitive pentru sănătate, pentru sistemul musculo-scheletic și cardiovascular. De asemenea, este mai bine să consumăm legume bogate în nitrați ca parte a unei diete sănătoase, mai degrabă decât să luăm suplimente. Legumele cu frunze verzi oferă o gamă întreagă de vitamine și minerale esențiale pentru sănătate.”

Cu toate că rezultatele au fost promițătoare și efectul benefic al acestor legume este incontestabil, este necesar un efort continuu de cercetare pentru a strânge suficiente dovezi științifice. Și alte studii inspectează efectele legumelor cu frunze verzi, atât asupra mușchilor, cât și asupra sănătății cardiovasculare. Pasul următor va fi reprezentat, conform cercetătorilor, de elaborarea unor strategii de creștere a consumului de legume cu frunze verzi în populația generală. „Recrutăm în prezent persoane pentru un nou studiu, care examinează modul în care cunoașterea detaliilor despre boli poate fi utilizată pentru a determina oamenii să facă îmbunătățiri pe termen lung referitor la dietă și la realizarea de exerciții fizice.”

sursa: Science Daily

Data actualizare: 29-04-2021 | creare: 29-04-2021 | Vizite: 122
Bibliografie
Green leafy vegetables essential for muscle strength, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/03/210324132309.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Sistemul muscular
  • Mușchii ne ajuta să slăbim? Cât de mult?
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.