Meditația și antrenamentele aerobice ar putea combate simptomele depresiei

©

Autor:

Meditația și antrenamentele aerobice ar putea combate simptomele depresiei
Concluziile unui studiu recent, publicat în Translational Psychiatry confirmă încă o dată legătura puternică dintre componenta fizică și cea psihică și rolul acestei interacțiuni în managementul depresiei.

Antrenamentul fizic și psihic, împreună, reprezintă la momentul actual o noutate în rândul terapiei cognitiv-comportamentale, care combină meditația - „antrenamentul minții” - cu activitatea fizică, prin intermediul exercițiilor fizice aerobice. O sesiune din acest antrenament cuprinde 30 de minute de meditație prin focalizarea atenției și reflectarea asupra propriei persoane, urmată de 30 de minute de gimnastică aerobică de intensitate moderată. 

Cercetătorii din cadrul Universității Rutgers (New Jersey) au analizat un grup de 52 de studenți dintre care 22 sufereau de tulburare depresivă majoră, iar 30 dintre participanți erau sănătoși din punct de vedere mental. Aceștia au urmat un program de antrenament timp de 8 săptămâni care a cuprins realizarea de 2 ori pe săptămână a câte 60 de minute de meditație terapeutică și de activitate fizică moderată.

La sfârșitul celor 2 luni de intervenție a fost raportată o reducere semnificativă a simptomelor de depresie în rândul participanților care sufereau de tulburarea depresivă severă cu aproximativ 40%. Un lucru demn de menționat face referire la diminuarea simptomelor depresive printre participanții clinic sănătoși. 

Tulburarea depresivă majoră reprezintă o afecțiune psihică debilitantă. Singurul tratament acceptat până de curând îl constituia terapia cu medicație psihotropă, principalii find inhibitorii de recaptare ai serotoninei și antidepresivele triciclice. În ultimul timp se vorbește și despre utilitatea terpaiei cognitiv-comportamentale în managementul depresiei.

Acest studiu susține beneficiile și eficiența acestei noi abordări cognitiv-comportamentale asupra ameliorării stării de sănătate psihică atât la indivizii sănătoși, dar mai ales în rândul persoanelor care suferă de tulburare depresivă severă.

Data actualizare: 07-04-2019 | creare: 12-02-2016 | Vizite: 1002
Bibliografie
(1) Exercise and meditation together help beat depression, link: http://www.sciencedaily.com/releases/2016/02/160210134834.htm
(2) MAP training: combining meditation and aerobic exercise reduces depression and rumination while enhancing
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Mindfulness: cum ne poate ajuta meditaţia?
  • Mindfulness: exerciţii de meditaţie
  • Meditația
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.