Noua molecula pentru tratarea depresiei

Data publicării: 21-04-2010

O molecula protectoare, a carei functie in creier a fost descoperita de o echipa de la Scoala politehnica federala din Lausanne EPFL), ofera noi piste pentru tratarea depresiei si a tulburarilor de anxietate, informeaza site-ul maxisciences.com.

Depresia afecteaza circa 121 milioane de oameni din lumea intreaga, potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS). Numai 60-80% dintre pacienti se vindeca dupa ce urmeaza un tratament cu antidepresive si psihoterapie.

Mirati de numarul mare de persoane la care medicamentele n-au efectul scontat, cercetatorii din industria farmaceutica pun acum accentul pe descoperirea de noi elemente de tratament. O echipa de la Laboratorul de genetica comportamentala a EFPL a descoperit impactul unei molecule protectoare, MIF (Macrophage migration inhibitory factor) asupra starilor de anxietate si /sau depresive la soareci, observat printr-o schimbare de comportament. Rezultatele ar putea duce la punerea la punct a unui medicament in cativa ani.

'Cercetarile precedente au indicat prezenta moleculei MIF in creier, dar nu stiam nici unde este localizata precis, nici care este functia ei', spune conducatorul echipei de cercetatori. Prima surpriza a fost descoperirea moleculei, in cantitate mare, in celulele stem ale hipocampului, zona cheie pentru formarea memoriei si unul din locurile genezei noilor neuroni. Or, aceste cercetari au aratat ca neurogeneza ar fi un factor important in scaderea anxietatii: lungile perioade de stres o reduc, iar consumul de antidepresive o mareste. Echipa a descoperit ca absenta MIF genereaza accentuarea comportamentelor anxioase si depresive. 'Aceasta descoperire arata ca MIF este potential semnificativa in tratarea deficitului de neurogeneza, ca si a problemelor legate de anxietate, depresie sau cunoastere', spu ne conducatorul grupului de cercetatori.

Laboratorul de neurobiologie moleculara a EPFL a dezvoltat diferite tratamente pe baza acestei molecule. De acum inainte, alaturi de laboratorul in care lucreaza echipa de cercetatori, va incerca sa produca medicamente impotriva depresiei si anxietatii, ca si a altor tulburari legate de MIF.
Sursa: Agerpres, 21-04-2010, Vizualizari 534
 Agentia Nationala de Presa Agerpres Stirile medicale sunt furnizate de Agentia Nationala de Presa "Agerpres", partenerul nostru pe sectiunea de Noutati si Stiri medicale.