ROmedic Cabinete medicale Bucuresti Cabinete Nutriție și dietetică Nutriție și dietetică Bucuresti

Recomandari pentru un stil de viata sanatos

Autor: Dr. Corello Mirela

 Un stil de viata sanatos presupune:

Alimentatie echilibrata , variata, adecvata ;

Hidratare corespunzatoare;

Miscare cel putin 30 de minute zilnic;

Somn minim 7 ore/noapte;

Relaxare.

 

Alimentatie

Bazata pe legume crude sau gatite, fructe ca desert sau gustare, proteine vegetale /protein animale in proportie de 60/40.

Metode de gatire de preferat: fierbere, inabusire , coacere;

Respectarea unui program cu 3 mese principale pe zi : dimineaţă, prânz şi seară la o distanţă de maxim 5-6 ore între ele şi cu un interval de minim 3 ore de la ultima masă până la culcare+  doua gustari (doar daca apare senzatia de foame); Timpul acordat fiecarei mese sa fie de 15-20 minute în care să nu se desfăşoare nici un alt fel de activitate,importanta este savurarea mancarii; Eliminarea ronţăielilor dintre mese;

Folosirea plantelor aromatizante si a condimentelor cu un  ados redus de sare;

Consum limitat la 2 cafele pe zi ,cel mai indicat insa este ceaiul verde; Renunţarea la produsele de tip fast-food, prăjeli, produse de patiserie , prajituri, sosuri cu maioneză, tocături, carne grasa, mezeluri;

De evitat sucul de fructe chiar dacă nu are adous de zahăr(cel mai sanatos este a se consuma fructele ca atare);

Reducerea consumului de dulciuri rafinate la maxim o data de doua ori/sapt(ocazional).

 

Hidratarea

Important sa consumati apa la oarecare distanta de masa(aprox 30-40min),nu in timpul mesei;

Cantitatea de apa cc 1,5-2,5 l de apa /zi –depinde insa si de activitate,temperatura mediului ,de varsta ,greutate.

 

Miscare

Foarte important a se respecta un regim de miscare zilnic: mers pe jos, gimnastica, bicicleta, inot, urcatul scarilor.

Nu folositi liftul, parcati masina mai departe de obiectiv, implicati-va in activitati fizice de orice fel.

 

Somn-odihna

Somnul de noapte minim 7 ore.

 

Meditatie-relaxare

Folositi timpul liber implicandu-va in activitati placute; teatru, citit, pescuit,dans sau meditati cateva minute/zi. Meditatia ajuta la depasirea anumitor momente dificile si crearea unui echilibru emotional.