O molecula de la o broasca ar putea fi folosita in lupta impotriva cancerului

Data publicării: 27-06-2007

O versiune sintetica a unei molecule provenite de la o broasca leopard ar putea constitui un viitor tratament in lupta impotriva tumorilor cerebrale, potrivit cercetatorilor de la o universitate britanica, relateaza AFP.
    Molecula, o enzima numita amphinaza, "nu este decat intr-un stadiu preliminar al dezvoltarii sale", atentioneaza profesorul Ravi Acharya de la Departamentul de biologie si biochimie al Universitatii Bath (Marea Britanie).
    Va fi nevoie de mai multi ani si numeroase teste clinice inainte de a putea fi folosita pentru tratarea pacientilor, a adaugat acest cercetator, ale carui lucrari au fost publicate in revista specializata Journal of Molecular Biology.
    Extrasa la origine din ovulele acestui amfibian, molecula este capabila sa recunoasca substanta zaharoasa din celula canceroasa. Ea se lipeste de suprafata celulei bolnave, inainte de a o invada pentru a bloca un element determinant (ARN) din materialul sau genetic pentru a-i provoca distrugerea.
    Amphinaza este a doua enzima antitumorala izolata din ovulele acestui amfibian (Rana pipiens) de catre firma americana Alfacell.
    Prima, ranpirnaza (nume comercial: Onconaza), face in prezent obiectul unor teste clinice pentru a incerca sa trateze mezoteliomul inoperabil (cancer pleural).
Sursa: Rompres, 27-06-2007, Vizualizari 691
 Agentia Nationala de Presa Agerpres Stirile medicale sunt furnizate de Agentia Nationala de Presa "Agerpres", partenerul nostru pe sectiunea de Noutati si Stiri medicale.