ROmedic Cabinete medicale Bucuresti Cabinete Audiologie Audiologie Bucuresti

Cum sprijinim copiii cu hipoacuzie la cursurile online

Autor: Ototon - Centru de Audiologie

Odată cu tranziția rapidă de la cursurile tradiționale la cele online, elevii și profesorii trebuie să se adapteze la un nou mod de învățare și predare.

Participarea la cursurile online poate fi o adevărată provocare pentru elevii sau studenții cu deficiențe de auz. Mutarea predării și învățării convenționale în online înseamnă, de obicei, utilizarea de materiale video sau audio (live sau înregistrate), prezentări, forumuri de discuții online și proiecte de grup virtual, precum și evaluări. Toate acestea se pot transforma în adevărate provocări pentru elevii sau studenții cu deficiențe de auz.

 

Aparatele auditive Sky Marvel se conectează direct la accesoriile Roger fără a fi nevoie să atașați receptoare externe. Microfoanele Roger sunt, de asemenea, perfect potrivite pentru mediile de lucru digitale. Acestea pot fi pur și simplu conectate la laptop, tabletă sau telefon, iar sunetul este transmis direct în aparatele auditive. De asemenea, puteți conecta aparatele auditive Phonak Sky Marvel direct la device-urile folosite pentru cursurile online (tabletă, laptop, desktop) prin conexiune Bluetooth.

 

Mai jos sunt prezentate câteva recomandări pentru profesori pentru a ajuta elevii sau studenții cu hipoacuzie să urmeze lecțiile, să participe activ și să își mențină atenția:

 

Stabilirea unor reguli de bază despre comunicare poate avea beneficii majore atunci când utilizați platforme de comunicare în grup.

 

Stabiliți protocoale de preluare și participare, cum ar fi să rugați elevii să își activeze videoclipul doar atunci când doresc să adreseze o întrebare, deoarece limitarea numărului de participanți pe ecran în același timp poate îmbunătăți calitatea videoclipului. Același lucru este valabil și pentru sunet: rugați elevii să folosească modul Mute până când au ceva de spus, pentru a reduce zgomotul de fundal. Prin utilizarea acestor strategii veți permite elevilor cu dificultăți de auz să își concentreze atenția asupra vorbitorului principal.

 

Persoanele cu hipoacuzie folosesc repere vizuale, precum cititul pe buze și gesturile pentru a înțelege mai ușor limbajul vorbit. Recomandarea pentru profesori este să ofere aceste repere suplimentare la cursurile online, păstrând imaginea video pornită pe tot parcursul predării, poziționându-se într-o cameră bine luminată, cu un fundal simplu, și orientându-se cu fața la cameră pe timpul vorbirii.

 

Utilizarea imaginilor și a altor elemente vizuale poate ajuta elevii hipoacuzici să urmărească mai ușor punctele cheie ale lecției. Elementele vizuale ajută la concentrarea atenției elevilor oferind informații suplimentare pentru a consolida mesajul auzit. Clipurile video pot fi uneori dificil de auzit și de înțeles, mai ales când există zgomot de fundal. Dacă folosiți videoclipuri în cadrul cursurilor online, este indicat să adăugați subtitrări, astfel veți ajuta elevii hipoacuzici să acceseze toate informațiile prezentate.

 

Asigurați-vă că materialele de curs și glosarele sunt furnizate în avans studenților cu deficiențe de auz. Glosarele de termini cheie sunt extrem de utile pentru a explica terminologia utilizată în cadrul cursului online.

 

Implementarea acestor strategii va permite elevilor sau studenților cu hipoacuzie să fie mai încrezători și să participe activ la discuțiile și activitățile din cadrul cursurilor online.

 

Specialiștii Ototon vă stau la dispoziție pentru a discuta despre nevoile individuale ale copilului dvs. la cursurile online și despre opțiunile de conectivitate pentru aparatele auditive ale acestuia.

 

Surse articol:

The conversation

MED-EL

 

 

 
Programare