Pedepsele care implică agresiuni fizice pot afecta dezvoltarea creierului unui copil

©

Autor:

Pedepsele care implică agresiuni fizice pot afecta dezvoltarea creierului unui copil
Spankingul (pedeapsă corporală care implică actul de lovire a feselor) poate afecta dezvoltarea creierului unui copil în moduri similare cu anumite forme severe de violență, potrivit unui nou studiu condus de cercetătorii de la Universitatea Harvard.
Cercetarea, publicată recent în revista Child Development, se bazează pe studii existente care arată o activitate sporită în anumite regiuni ale creierului copiilor care suferă abuzuri ca răspuns la indicii de amenințare.

Grupul de cercetători a constatat că copiii care au fost agresați fizic au avut un răspuns neuronal mai mare în mai multe regiuni ale cortexului prefrontal (PFC), inclusiv în regiunile care fac parte din rețeaua de evidență. Aceste zone ale creierului răspund la indicii din mediu care tind să aibă consecințe, cum ar fi o amenințare, și pot afecta luarea deciziilor și procesarea situațiilor

„Știm că copiii ale căror familii folosesc pedeapsa corporală sunt mai predispuși să dezvolte anxietate, depresie, probleme de comportament și alte probleme de sănătate mintală, dar mulți oameni nu se gândesc la spanking ca la o formă de violență”, a spus autorul principal al studiului, Katie A. McLaughlin, director al Laboratorului de Stres și Dezvoltare din cadrul Departamentului de Psihologie. „În acest studiu, am vrut să examinăm dacă a existat un impact al pedepselor fizice la nivel neurobiologic, în ceea ce privește modul în care creierul se dezvoltă”.

Potrivit autorilor studiului, pedeapsa corporală a fost legată de dezvoltarea problemelor de sănătate mintală, anxietate, depresie, probleme de comportament și tulburări de consum de substanțe. Studii recente arată că aproximativ jumătate dintre părinții SUA au raportat că au lovit copiii în ultimul an și o treime în săptămâna trecută. Cu toate acestea, relația dintre spanking și activitatea creierului nu a fost studiată anterior. McLaughlin și colegii săi au analizat datele dintr-un studiu amplu asupra copiilor cu vârste cuprinse între trei și 11 ani.

Descoperirile sunt în concordanță cu cercetările similare efectuate asupra copiilor care au suferit violențe severe, sugerând că „deși s-ar putea să nu concepem pedeapsa corporală ca fiind o formă de violență, în ceea ce privește modul în care creierul unui copil răspunde, nu este atât de diferit decât abuzul”, a spus McLaughlin. Cercetătorii au spus că studiul este un prim pas către o analiză interdisciplinară ulterioară a efectelor potențiale ale agresiunilor fizice asupra dezvoltării creierului copiilor și a experiențelor trăite.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 15-04-2021 | creare: 15-04-2021 | Vizite: 195
Bibliografie
Spanking may affect the brain development of a child, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/04/210412161850.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.