Riscul genetic în tulburările psihiatrice apărute la copil în urma expunerii excesive la ecrane

©

Autor:

Riscul genetic în tulburările psihiatrice apărute la copil în urma expunerii excesive la ecrane
În ce măsură genetica influențează relația dintre timpul petrecut în fața ecranelor și apariția problemelor psihiatrice la preadolescenți? Pentru a răspunde la această întrebare cercetătorii au folosit datele genetice ale 4.262 de copii cu ascendență europeană din studiul Adolescent Brain Cognitive Development, aplicând metoda Gsens pentru a evalua implicarea geneticii, combinând scorurile de risc poligenic (PRS) și ereditabilitatea bazată pe variantele unice nucleotidice (SNV) și pe gemeni.
Studiul publicat în JAMA Network Open a identificat că variațiile genetice pot influența comportamentul legat de timpul petrecut în fața ecranelor prin căi neurodezvoltative, afectând expresia genetică a sistemului nervos central. Evaluarea implicării genetice este importantă pentru sănătatea publică, deoarece poate influența direct și noncauzal asocierea dintre timpul petrecut în fața ecranelor de către copii și problemele psihiatrice.

Copiii și părinții au completat chestionare pentru a măsura timpul petrecut în fața ecranelor și problemele de atenție sau internalizare, cu urmărirea la un an. Analiza a ajustat pentru mai mulți factori de confunzie, inclusiv venitul familiei, educația părinților și tulburările psihopatologice materne.

Rezultatele au arătat că timpul petrecut în fața ecranelor este asociat cu probleme de atenție și internalizare. Rolul geneticii a explicat 42,7% din asocierea dintre timpul petrecut în fața ecranelor și problemele de internalizare, folosind scorurile de risc poligenic și ereditabilitatea bazată pe variantele unice nucleotidice, și a elucidat complet asociațiile atunci când s-au folosit scorurile de risc poligenic și ereditabilitatea bazată pe gemeni.

Concluzia studiului este că factorii genetici au o influență semnificativă asupra asocierii dintre timpul petrecut în fața ecranelor și problemele de atenție, în timp ce efectul lor este mai mic asupra asocierii cu problemele de internalizare. Factorii de mediu, cum ar fi practicile parentale, pot deruta asociațiile reziduale. Studiul subliniază necesitatea de a lua în considerare factorii genetici în cercetarea socio-comportamentală și în examinarea factorilor de risc modificabili pentru sănătatea mintală la copii și adolescenți.

sursa: News Medical
foto: WH_Pics/Shutterstock.com

Data actualizare: 10-11-2023 | creare: 10-11-2023 | Vizite: 720
Bibliografie
To what extent can genetic variations explain the associations between screen time and psychiatric problems in children?, link: https://www.news-medical.net/news/20231107/To-what-extent-can-genetic-variations-explain-the-associations-between-screen-time-and-psychiatric-problems-in-children.aspx
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Urmărirea programelor TV ori statul pe telefon, o problemă reală pentru părinții cu mai mulți copii
  • Două ore de utilizare pasivă sau activă a dispozitivelor cu ecran poate afecta sănătatea mintală a tinerilor
  • Timpul petrecut jucând jocuri video poate îmbunătăți performanțele școlare ale copiilor
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum