Studii medicale
12352 studii găsite
fără dată
Deficiențele nutriționale și de vitamine sunt o problemă majoră în rândul sportivilor de performanță, deoarece alimentația obișnuită devine adesea insuficientă în condițiile suprasolicitării organismului. Corectarea acestor deficiențe este esențială pentru menținerea sănătății, prevenirea leziunilor
fără dată
Un studiu amplu realizat în Estonia și publicat în mSystems în septembrie 2025 a investigat impactul pe termen lung al medicamentelor asupra microbiomului intestinal uman. Echipa de cercetare a utilizat date metagenomice din cohorta populațională Estonian Microbiome Cohort (EstMB), corelate cu istor
fără dată
Un studiu publicat în Occupational Medicine în octombrie 2025 din cadrul University of Southampton a investigat relația dintre numărul de ore lucrate și riscul de depresie la adulții mai în vârstă din Marea Britanie. Analiza a utilizat datele din cohorta „Health and Employment After Fifty” (HEAF), d
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.
fără dată
Un studiu publicat în Psychology of Popular Media și realizat de cercetătorii de la University of California, Santa Barbara a arătat că vizionarea de videoclipuri scurte cu conținut inspirațional poate fi la fel de eficientă în reducerea stresului ca practicile de meditație. Cercetarea, publicată în
fără dată
Creșterea rapidă a industriei electronice a generat o acumulare masivă de deșeuri electronice (e-waste), cu impact semnificativ asupra mediului și sănătății publice. Procesele de incinerare și reciclare informală eliberează în mediu compuși organici volatili (VOCs) și metaloizi toxici, substanțe aso
fără dată
Un sondaj național realizat în rândul primilor ani de rezidențiat în chirurgie ginecologică minim invazivă (FMIGS) din Statele Unite a evidențiat discrepanțe semnificative între cunoștințele teoretice privind utilizarea sistemelor de contenție aprobate de FDA și aplicarea acestora în practică. Deși
fără dată
O schimbare majoră în psihiatria contemporană este trecerea de la clasificarea categorică la cea dimensională a tulburărilor de personalitate. Atât modelul ICD-11, prin conceptul de severitate a tulburării de personalitate (PDS – Personality Disorder Severity), cât și Modelul
fără dată
O analiză globală condusă de La Trobe University din Australia evidențiază impactul ascuns al consumului de alcool la bărbați asupra femeilor și copiilor, subliniind necesitatea urgentă a unor politici publice sensibile la gen și orientate către reducerea acestor efecte. Studiul, publicat de RTI Int
fără dată
Un amplu review publicat în 2025 a evaluat impactul alimentației restricționate în timp (ART) asupra markerilor de îmbătrânire la sportivi, reunind date din 18 studii clinice randomizate publicate în reviste științifice indexate în ultimii cinci ani. Analiza a fost realizată pe baza literaturii din
fără dată
Un studiu publicat în Nature Communications a investigat în detaliu modul în care îmbătrânirea afectează codarea spațială în cortexul entorhinal medial - o regiune-cheie implicată în orientarea și memoria spațială. Prin combinarea înregistrărilor neuro
fără dată
Rezistența antimicrobiană bacteriană (antimicrobial resistance – AMR) reprezintă o amenințare globală majoră, fiind responsabilă pentru peste 4,5 milioane de decese anual. Această criză sanitară afectează în special pacienții imunocompromiși – precum cei cu cancer, transplant de or
fără dată
Fermentarea laptelui a reprezentat una dintre cele mai vechi și importante inovații alimentare din istoria umană, cu origini ce datează de peste 9.000 de ani în Anatolia. Un studiu interdisciplinar recent, realizat de cercetători din domeniul antropologiei, microbiologiei și științei alimentelor, re
fără dată
Mitofagia, forma selectivă de autofagie care vizează degradarea mitocondriilor deteriorate, este esențială pentru menținerea homeostaziei celulare. Aceasta se realizează într-un echilibru dinamic cu biogeneza mitocondrială. Studiul publiat în Science Advances explorează rolul subunității
fără dată
Semaglutida 7,2 mg: O nouă opțiune eficientă pentru pierderea în greutate la persoanele cu obezitate
Două studii clinice internaționale de fază 3 - STEP UP și STEP UP T2D - publicate în The Lancet Diabetes & Endocrinology, au demonstrat că o doză săptămânală crescută de semaglutidă (7,2 mg) oferă beneficii semnificativ mai mari în pierderea în greutate și îmbunătăț
fără dată
Deși consumul de alcool este larg răspândit și modificabil, relația sa cauzală cu riscul de demență rămâne incertă. Studiul publicat în 2025 în BMJ Evidence Based Medicine a investigat această legătură utilizând o abordare complexă bazată pe date observaționale și genetice, provenite din două biobăn