Un studiul a constatat că cofeina are un impact asupra a ceea ce cumpărați și cât cheltuiți la cumpărături
Un studiu internațional realizat de către Universitatea South Carolina relatează faptul că oamenii ce au băut o ceașcă de cafea cu cofeină din partea casei la un anumit magazin, au cheltuit cu aproximativ 50% mai mulți bani și au cumpărat cu 30% mai multe articole față de alți cumpărători ce au băut doar apă.
Pentru acest studiu echipa a desfășurat 3 experimente în diverse magazine cu bunuri pentru casă din FranÈ›a È™i Spania, având la intrarea din magazin cât mai multe mini-baruri de cafea.
Peste 300 de cumpărători au primit la intrare câte o ceaÈ™că gratuită de cafea, conÈ›inând aproximativ 100 mg de cofeină, iar ceilalÈ›i decofeină sau apă.
La finalul cumpărăturilor, aceștia au lăsat chitanțele la cercetători. Astfel s-a observat că persoanele ce au băut cofeină au cumpărat un număr mult mai mare de articole și au cheltuit mai mulți bani, comparativ cu cei ce au băut doar apă sau decofeină.
Cercetătorii au remarcat faptul că cofeina a influenÈ›at tipurile de articole care au fost cumpărate, astfel au predominat articole neesenÈ›iale, precum lumânări parfumate sau parfumuri. În privinÈ›a lucrurilor utile, precum ustensile de bucătărie, diferenÈ›a a fost minimă între cele două grupuri.
Din punct de vedere al mecanismului, feina este un puternic stimulant care odată pătruns în organism eliberează dopamină din creier, cu rolul de a excita mintea È™i corpul.
Acest lucru contribuie la o stare energetică mai mare, scade autocontrolul și crește impulsivitatea. Astfel, crește impulsivitatea articolelor cumpărate și a banilor cheltuiți.
Pentru o mai mare acuratețe, s-a realizat și un al patrulea experiment privind cumpărăturile online.
Cu un grup de studiu de aproximativ 200 de studenÈ›i de la diverse facultăți de afaceri, aceÈ™tia au avut de ales ce articole doresc dintr-o listă de 66 de opÈ›iuni. Apoi s-au comparat cumpărăturile între indivizii care au consumat cafea cu cofeină È™i cei cu cafea decofeinizată.
Rezultatele au fost similare celorlalte experimente, astfel cei care au consumat cofeină au ales mai multe articole considerate a fi achiziții impulsive, cum ar fi un aparat de masaj, spre deosebire de ceilalți care au ales articole mai practice, precum un caiet.
DeÈ™i cafeaua are anumite beneficii asupra organismului, în privinÈ›a cumpărăturilor persoanelor impulsive le este recomandat să evite astfel de băuturi înainte de cumpărături.
sursa: Science Daily
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
- O copilărie fericită nu oferă garanția unei bune sănătăți mintale în viața de adult
- Statul pe scaun prelungit este nociv, chiar dacă faci sport (meta-analiză)
- Analiza disruptorilor endocrini din apele reziduale
- Schimbările climatice vor influența incidența cazurilor diagnosticate de pietre la rinichi
- Cafea la filtru si la ibric.. care e mai sanatoasa?
- Cafea si antidepresive
- Stare de rau de la cafea
- Depresie in lipsa cafeinei
- Cafeaua
- Cafea cu lapte - o combinație gresita sau nu?
- Senzatie de slabiciune dupa bautul cafelei