Utilizarea anumitor bacterii și drojdii poate fi o modalitate promițătoare de a îmbunătăți componentele funcționale ale vinului

Utilizarea microbiotei vinului (n.r. populație de microorganisme implicate în procesul de fermentare a mustului pentru a produce vin) poate fi benefică pentru producerea de vinuri cu arome îmbunătățite și cu diverse beneficii pentru sănătate, indică un studiu recent publicat în revista Food Science and Human Wellness.
Pentru studiu, o echipă internațională de cercetătorii a examinat modul în care culturile mixte ale unor diferite specii de drojdii și bacterii pot fi utilizate pentru a modula caracteristicile profilului vinului și pentru a produce vinuri cu activitate antioxidantă ridicată și conținut scăzut de alcool.

În general, studiul sugerează că bacteriile și drojdiile vinului pot fi utilizate pentru a îmbunătăți concentrațiile de metaboliți și componente funcționale în vin, ceea ce ar putea transforma vinul într-o băutură cu beneficii pentru sănătate.

Deși vinul este cunoscut pentru proprietățile sale antioxidante și antiinflamatorii, concentrațiile microorganismelor din vin pot varia în funcție de soiul de struguri și de procesul de producție. Utilizarea microbiotei vinului ar putea fi o soluție pentru a obține un vin mai sănătos și mai nutritiv.

Mai mult decât atât, studiul sugerează că utilizarea microbiotei poate ajuta la reducerea conținutului de alcool în vin. Consumul excesiv de alcool poate avea efecte negative asupra sănătății, deci aceasta ar fi o veste bună pentru cei care doresc să se bucure de vin fără a exagera cu consumul de alcool.

foto: l i g h t p o e t/Shutterstock.com