ROmedic Cabinete medicale Botosani Cabinete Kinetoterapie, Medicină fizică și de reabilitare Kinetoterapie, Medicină fizică și de reabilitare Botosani

Despre febra musculară

Despre febra musculară
Autor: Fiziokinetoterapeut Laura Rusu

Ce este febra musculară?  

Febra musculară e o reacție normală a mușchilor tăi, care au fost supuși unui stress. Ai început un program de antrenament? Ai schimbat exercițiile? Ai folosit greutăți mai mari/repetări mai multe? Toate astea pot să ducă la apariția febrei musculare. Dacă ar fi să găsim o definiție a febrei musculare, aceasta este o durere puternică la nivelul mușchilor ce tocmai au fost antrenați.

 

Care sunt cauzele acestui fenomen?

Da, popular, cauza principală este sportul intens. Ce se întâmplă în timpul sportului este elementul extrem de interesant. Practic, atunci când îți forțezi mușchii să facă efort, apar niște microleziuni la nivelul fibrelor musculare. Aceste microleziuni îi permit mușchiului să își mărească volumul și să devină mai puternic. Astfel, febra este un semn bun pentru toți cei care vor dezvoltarea unei musculaturi serioase.

 

Cum scapi de febra musculară?

Deși nu există un tratament 100% eficient, există câteva lucruri pe care le poți face pentru a diminua intensitatea febrei musculare. Fiecare individ e diferit, și îți recomand să vezi ce ți se potrivește și care metodă de mai jos te ajută să mai scazi din efectele febrei musculare.

1. Timpul de odihnă – Acordă suficient timp de refacere între antrenamente. Mușchiul are nevoie de timp pentru a se reface și a putea face față solicitărilor viitoare.

2. Recuperare activă – Exerciții aerobice ușoare, de preferat care să implice grupa musculară afectată. Aceste exerciții măresc fluxul de sânge către mușchi și grăbesc refacerea.

3. O baie caldă – Dilatarea vaselor de sânge mărește fluxul de sânge către mușchi, ajută la relaxarea musculară și micșorează efectele febrei musculare. Același efect se poate obține și cu folosirea saunei.

4. Masajul – Masajul ajută la diminuarea febrei musculare.

 

Metode de prevenire a febrei musculare

Chiar dacă nu poți să previi în totalitate apariția febrei musculare, poți face câteva lucruri care să ajute la scăderea intensității ei:

1. Încălzirea – Înainte de antrenament, e foarte important să îți încălzești mușchii. Încălzirea în prealabil a grupelor musculare duce la o intensitate mai mică a febrei musculare ulterioare.

2. Progresează inteligent – Crește treptat intensitatea și durata antrenamentelor. Folosește “regula 10%” – atunci când începi un program de exerciții, încearcă să mărești cu 10% intensitatea și durata fiecărui antrenament.

3. Răcirea – După fiecare antrenament, acordă-ți o perioadă de “răcire”, în care să faci exerciții de intensitate scazută.

 
Programare