ROmedic Cabinete medicale Bucuresti Logopedie Logopedie Bucuresti

Logopedie în Bucuresti

In zilele noastre, se manifesta un interes deosebita fata de dezvoltarea limbajului inca din primii ani de viata, toate acestea pentru ca limbajul faciliteaza accesul la cunoastere si face posibila integrarea individului in societate. Astfel limbajul capata o semnificatie destul de importanta, ca de altfel si stiinta care se ocupa de corecatarea lui si anume logopedia.
Logopedia este o stiinta nascuta din ratiuni teoretice si practice, nascuta la intersectia altor stiinte (psihologia, psihopatologia, anatomia si fiziologia omului, psiholingvistica, pedagogia etc), cu legi si principii proprii, cu obiective, metode si mijloace proprii, este atat o stiinta ce se poate aplica preventiv in cadrul educatiei timpurii si profilactic (incepand cu patru ani, cand coordonarea motrica a organelor fonatorii se maturizeaza, cand capacitatea de a fi atent o perioada mai mare de timp creste si ea) in scopul imbunatatirii pronuntiei, dezvoltarii abilitatilor de comunicare care implica emisie si receptie de mesaje, optimizarii capacitatilor de scris-citit. Sarcina prioritara a actului logopedic este remedierea tulburarilor de vorbire si stimularea comportamentului verbal astfel incat personalitatea sa nu fie destructurata.
Grija pentru o vorbire aleasa si armonioasa a existat inca din Antichitate. Grecii antici (Herodot, Platon, Aritotel, Hipocrat) au aratat in operele lor cultul societatii pentru oratorie. La romani de asemenea se intalneste o deosebita inclinatie catre vorbirea frumoasa. Cicero scria in lucrarea sa “De oratorie”: “ Daca nu depinde de noi sa avem un glas frumos, de noi depinde sa-l cultivam si sa-l fortificam.”
Un alt aspect care subliniaza importanta logopediei rezida si din numarul tot mai ridicat de copii care intampina dificultati de comunicare. Tocmai de aceea ar fi benefica o stransa colaborare, logoped – educatoare – parinti, unde activitatea profilactica in gradinite poate diminua numarul de copii care ajunsi in grupele mari ar putea fi diagnosticati cu diferite forme de tulburari de limbaj. Nu trebuie uitat principul ca “ a preveni este mult mai usor decat a corecta”. Cu cat se intervine mai de timpuriu in sfera limbajului, cu atat mai bine. Logopedul isi invata beneficiarii (fie copii, adolescenti sau adulti) sa vehiculeze sunete, sa foloseasca inflexiunile vocii pentru a-si exprima emotiile, sa-si regleze sistemul respirator, sa citeasca fluent si sa scrie inteligibil. Prin terapie logopedica se reda limbajul si totodata stima de sine. Beneficiarul recuperat incepe sa se valorizeze in social, printre cei cunoscuti si printre necunoscuti.

Cateva sugestii de activitati pentru dezvoltarea si imbunatatirea vorbirii si a competentelor lingvistice ale copilului.
1. Fii un bun model de vorbire pentru copilul tau – vorbeste in mod clar si lent.
2. Nu folositi cuvinte sau fraze pe care copilul dv nu le intelege. Explicati orice cuvant nou .
3. Faceti-va timp, pentru a sta cu copilul, chiar daca acesta este limitat, cateva momente petrecute impreuna, pe zi, in liniste fara distragere. Uitati-va amandoi pe o carte cu imagini si vorbiti, creati povesti impreuna dupa aceste imagini, astfel stimultati creativitatea si limbajul copilului.
4. Mai putine ore in fata televizorului deoarece poate afecta ascultare si atentia, ceea ce va avea un impact asupra copiilor in ceea ce priveste invatarea. Ghidatii catre alte activitati ce le poate stimula limbajul, creativitatea si cunostintele.
5. Lasati copilul sa conduca jocul- o activitate, el sa fie seful de jocactivitate, sa coordoneze. Acest lucru poate construi increderea in sine si nu puneti presiune asupra lor pentru a vorbi si de a va raspunde tot timpul.
6. Carti, carti, carti - cartile pot fi utilizate in mai multe moduri de a dezvolta limbajul si alfabetizarea timpurie . Dovezile arata ca, copiii care au o mai mare expunere la carti inainte de scolarizare dezvolta abilitati timpurii de alfabetizare.
7. Cantece, ghicitori cu ritm si rima ajuta dezvoltarea vorbirii si pronuntia.
8. Ajutal sa extinda cuvintele sau propozitiile pe care le foloseste in mod uzual. Daca spune: "masina", cereti-i sa spuna "masina mare" sau "masina galbena" sau "masina rapida". Acesta este un mod in care copiii pot invata cuvinte, si sa dobandeasca un nou vocabular ca apoi in diferite alte context sa utilizeze noile cuvinte.
Succes! 


Listă servicii:

 
Programare