Cercetătorii au dezvoltat o moleculă ce „arde” grăsimea

Cercetătorii au dezvoltat o moleculă ce „arde” grăsimea
Un studiu recent prezintă descoperirea unui nou agent de decuplare mitocondrială numit BAM15 care reduce procentul de grăsime corporală fără a afecta consumul de alimente, masa musculară sau temperatura corporală.
Această descoperire poate fi revoluționară mai ales în contextul în care 13% din populația lumii este obeză, iar acest lucru poate avea repercusiuni asupra sănătății. Obezitatea în sine crește riscul de afecțiuni cardiovasculare, diabet, boala ficatului gras, precum și unele probleme de natură mentală precum depresie sau anxietate.

Mitocondria este producătorul principal de energie al celulei. Acest mini-organ produce ATP, o moleculă prin care se realizează schimbul celular de energie și care este implicată în multiple procese biologice care permit funcționarea normală a organismului.

Pentru a produce ATP este necesară arderea nutrienților, iar proteina PMF (proton motive force) trebuie să acționeze la nivelul mitocondriei. Această proteină se află în concentrații mai mari în afara celulei și într-o concentrație mai mică de protoni în interior celulei. ATP-ul, energia celulei, este generat atunci când proteina PMF trece dinspre exterior spre interior. Scăderea acestui PMF contribuie la creșterea respirației celulare. Aici intră în scenă agentul de decuplare mitocondrială care ajută celula să respire mai mult. Cu alte cuvinte, schimbă metabolismul celulei pentru a putea arde mai multe calorii fără a depune un efort (fizic) în plus.

Printr-o serie de realizate pe rozătoare cercetătorii, au descoperit că agentul de decuplare mitocondrială BAM15 nu este toxic sau periculos în cantități mari și nici nu afectează centrul sațietății din creier, care dă semnalul corpului nostru dacă ne este foame.

Cercetătorii speră ca replicarea experimentelor pe oameni să ofere aceleași rezultate.

sursa: ScienceDaily